مشکلات ویپ یکبار مصرف

آیا ویپ یک بار مصرف تان کار نمی کند یا حس مناسبی ندارد؟

آیا طعم سوختگی می دهد یا مشکلات دیگری دارد؟

در این مقاله قصد داریم مشکلات وی یکبار مصرف را با هم مرور کرده و راه حل هر مشکل را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

ویپ یکبار مصرف سبک است

شایع ترین مشکل ویپ های یکبار مصرف این است که خوب کام نمی دهد. شاید موقع پُک زدن چراغ ویپ چشمک بزند ولی بخاری خارج نمی شود، شاید هم ویپ می کشید ولی هیچ اتفاقی نمی افتد! کام ندادن ویپ قلمی شما چند علت دارد که آنها را بررسی می کنیم.

نبود ای لیکوئید

اصلی ترین دلیل کام ندادن ویپ یکبار مصرف این است که ای لیکوئید ندارد. هر ویپ یکبار مصرف به طور میانگین تا 200 پُک جواب می دهد ولی اگر پُک های عمیقی بزنید یا مدام ویپ بکشید کویل های دستگاه بیش از حد داغ می شوند وبه مشکل می خورید.

بعضی از ویپ های یکبارمصرف پنجره ای دارند که می توانید از آنجا میزان ای لیکوئید باقیمانده را ببینید. اگر ندیدید یعنی کار دستگاه تان تمام است.

خالی شدن باتری

بعضی از ویپ های یکبار مصرف چراغ نشانگری دارند که وضعیت باتری را نشان می دهند. اگر موقع کشیدن چراغ چشمک بزند یا قرمز شود، یعنی باتری تمام شده! دستگاه را چند ساعتی کنار بگذارید، شاید بتوانید باز هم چند تا پُک بزنید.

ویپ یکبارمصرف معمولاً طوری درجه بندی می شود که باتری تا تمام شدن ای لیکوئید کار کند. اگر باتری دستگاه تمام شده، احتمالاً پاد هم خالی است.

سنسور جریان هوا حساس نیست

ویپ یکبار مصرف یک سنسور جریان هوا دارد؛ گاهی به خاطر حساس نبودن سنسور یا مسدود شدن آن، ویپ کار نمی کند. اگر موقع ویپ کشیدن یکی از دریچه های ورودی دستگاه را با انگشتتان بگیرید، فشار جریان هوای عبوری از ویپ بیشتر می شود و ممکن است دوباره کار کند.

دستگاه ویپ یکبار مصرف کار نمیکند

اگر ویپ از همان اول کار نکند احتمالاً در کارخانه خوب مونتاژ نشده؛ می توانید با یک انبرک یا موچین مشکل را حل کنید.

شاید این راه حل برای همۀ ویپ های یک بار مصرف جواب ندهد ولی در مورد خیلی از ویپ های قلمی با طراحی مستطیل شکل قابل اجراست؛ این روزها این ویپ ها کاربرد زیادی دارند.

با استفاده از انبرک، دهانی را از ویپ جدا کنید. به احتمال زیاد زیر قطعۀ دهانی یک پد پنبه ای می بینید که وسطش سوراخ است.

پد از جمع شدن ای لیکوئید و قل قل کردن دستگاه جلوگیری می کند. اگر پد جمع شده باید آن را عوض کنید و پد جدید را طوری سرجایش بگذارد که سوراخ داخل پد با سوراخ درپوش لاستیکی زیر در یک راستا باشند.

از بالا به پایین قطعۀ دهانی سیاه، پد پنبه ای و درپوش پلاستیکی قرار می گیرد.

اگر پنبه جمع نشده آن را بردارید و کنار بگذارید. درپوش لاستیکی را چک کنید.

حالا ببینید سوراخی که به داخل دستگاه منتهی می شود باز است یا نه! اگر سوراخ مسدود شده می توانید با یک خلال دندان آن را باز کنید و بعد درپوش را سرجایش بگذارید.

با این کار، دستگاه باید درست کار کند. بقیه قطعات را ببندید و تمام!

کام دهی ضعیف ویپ یکبار مصرف

اگر ویپ یکبارمصرف شما خوب کام نمی دهد، شاید قدرت نیکوتین برای دستگاه مناسب نیست. در صورتی که دستگاه قبلاً خوب کار می کرد و یک دفعه مشکل پیدا کرده، باید به چند نکته توجه کنید:

مسدود شدن دریچۀ هوا ویپ یکبار مصرف

همین چند لحظه پیش گفتیم که برای افزایش فشار، دریچۀ ورودی دستگاه را با انگشتتان نگه دارید؛ با این کار یک اتفاق دیگر هم می افتد: اثر خنک کنندگی هوای ورودی کم می شود و این بخار گرم تر و شدیدتری ایجاد می کند.

حباب هوا در ویپ یکبار مصرف

وقتی ویپ یکبارمصرف شما از نوع پاد است، اگر دور فتیله حباب جمع شود خوب کام نمی دهد. دستگاه را آرام روی میز بزنید تا حباب های هوا بترکند.

بعداز چند ثانیه، فتیله خیس می شود و می توانید با خیال راحت ویپ بکشید.

خیلی از ویپ های یکبار مصرف، ای لیکوئید را در مواد فیلر پارچه ای ذخیره می کنند. همانطور که ویپ می کشید، ای لیکوئید موجود در پارچه به سمت کویل می آید.

در صورتی که پشت سر هم پُک بزنید، فرصتی برای خیس شدن مجدد فتیله نیست و کویل می سوزد؛ پس آرامتر بکشید تا فتیله خیس شود.

طعم سوختگی در ویپ یکبارمصرف

تازگی ها ویپ یکبارمصرفتان بوی سوختگی می دهد؟ آرام تر ویپ بکشید! بیشتر سیگارهای الکترونیکی یک بار مصرف کنترل دما ندارند.

اگر اینقدر سریع ویپ بکشید که فتیله فرصت جذب ای لیکوئید نداشته باشد و خیس نشود، می سوزد. بعلاوه درصورتیکه دستگاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده یا داخل ماشین بگذارید، بیش از حد گرم می شود.

چنانچه همین الان هم آرام ویپ می کشید ولی باز هم دستگاه بوی سوختگی می دهد، به احتمال ای لیکوئیدتان تمام شده؛ دستگاه را چند دقیقه کنار بگذارید تا فتیله خیس شود. شاید بتوانید چند تا پُک دیگر بزنید.

صدای قل قل یا نشتی ویپ

ویپ صدای قل قل می دهد یا نشتی دارد؟ حتماً موقع پُک زدن فشار هوای زیادی وارد دستگاه می شود. با افزایش فشار هوا، ای لیکوئید بیشتری به دود کش یا کویل می رسد. حالا ای لیکوئید دو راه دارد: وارد دهانتان می شود یا از دستگاه چکه می کند. هر دو حالت به یک اندازۀ اعضاب خرد کن است؛ پس آرام پُک بزنید تا ای لیکوئید سرجای خودش بماند.

در صورت استفاده از دستگاه پاد، به هیچ وجه دو طرف آن را فشار ندهید چون با این کار ای لیکوئید وارد مجموعۀ کویل اتومایزر می شود.

آیا می توان ویپ یکبار مصرف را دوباره پر کرد؟

از نظرفنی این کار شدنی است ولی اینقدر دردسر دارد که به زحتمش نمی ارزد.

راحتی یکی از بزرگترین مزایای ویپ های یکبار مصرف است. اگر می خواهید ویپ تان را دوباره پر کنید، باید دستگاهی بخرید که برای این منظور طراحی شده است.

قبل از پر کردن مجدد ویپ یکبارمصرف باید یادتان باشد که با تمام شدن ایجوس دستگاه، باتری هم تقریباً تمام می شود؛ پس اگر آن را پرکنید فقط ای لیکوئیدتان را هدر دادید.

در هر صورت پرکردن ویپ یکبار مصرف چند مرحله دارد: اگر ای لیکوئید ویپ شما داخل محفظۀ پاد مانند است، باید درپوش پلاستیکی آن را بردارید. کمی ای لیکوئید داخل پاد بریزید و دستگاه را دوباره سرهم کنید.

در صورتی که ویپ شما با مواد فیلر پارچه ای کار می کند، باید آن را بردارید و ای لیکوئید بریزید. وقتی فیلر دوباره خیس شد می توانید دستگاه را سر هم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد