ماد با دوباتری دارای توان مصرفی بالا همان چیزی است که هر ویپری دوست دارد در کلکیسون شخصی اش داشته باشد اما تمام این مادها از نظر عملکرد، ظاهر و ویژگی های منحصربه فرد یکی نیستند.

وقتی ویپرسو کیت و ماد لوکس را به بازار معرفی کرد، نیاز خیلی از ویپرها برآورده شد.

این دستگاه مجهز به نوعی نمایشگر بود که ظاهر زیبا و منحصر به فردی به دستگاه می بخشید و واقعا خوب کار کرد. اما این مال گذشته هاست و صنعت ویپینگ مداوم در حال تکامل است.

در نهایت ویپرسو دو ورژن از این ماد عرضه کرد که اگرچه ظاهرا شبیه هم هستند اما خصوصیات ارتقاء یافته ای دارند که مورد استقبال ویپرها قرار گرفت.

در بررسی ویپ ویپرسو لوکس 2 ،به دستگاه های استارتر 220 وات می پردازیم تا شما ببینید آیا واقعا ارزش دارد برای ورژن های بعدی این دستگاه نیز هزینه کنید یا نه.

خصوصیات کلیدی کیت ویپرسو لوکس 2

ماد ویپرسو لوکس 2

  • مجهز به چیپ ست Axon
  • نمایشگر رنگی TFT دو اینچی
  • پنل پشتی IML
  • محدوده توان خروجی 220-5 وات
  • حداقل مقاومت فایرینگ: 03/0 اهم
  • حالات پالس، ECO، DIY  و STC
  • فست شارژ (5/2 آمپر)
  • به دو باتری 18650 نیاز دارد.

مخزن Vaporesso NRG-S

  • ساخته شده از شیشه و فولاد ضد زنگ
  • دریپ تیپ قطره ای دلرین از قبل نصب شده
  • دکمه کنترل هوای قابل تنظیم
  • مش کویل GT(18/0 اهمی)
  • مش کویل GT4(15/0 اهمی)
  • ظرفیت 8 میلی لیتر (استاندارد)
  • Top Fill
  • ظرفیت 2 میلی لیتر(TPD)
  • طراحی کاملا قابل جداسازی

آنباکسینگ لوکس 2

در اولین نگاه به بسته بندی متوجه می شوید که کیت لوکس 2 شبیه محصولات قبلی از جمله دستگاه Gen Nano است، اما این چیز بدی نیست.

بسته بندی ساده و در عین حال آموزنده است و نشان می دهد برای اثبات کیفیت محصول لازم نیست آن را در بسته بندی های پرزرق و برق ارائه کرد.

در قسمت جلوی دستگاه بعضی ویژگی های اصلی از جمله تصویری که رنگ دستگاه را نشان می دهد، دیده می شود. در قسمت پشت مشخصات بیشتری درج شده و فهرستی از موارد داخل جعبه نوشته شده است. ساده و بی دردسر!

بعد از بازکردن بسته ، مخزن NRG-S و ماد لوکس 2 را مشاهده می کنید.

با نگاه اول به لوکس 2 متوجه می شوید که هیچ لبه تیزی وجود ندارد؛ هنگام بیرون آوردن از دستگاه این موضوع تایید می شود. بدنه دستگاه به خوبی خمیده و منحنی طور است و خیلی خوب و راحت در دستتان جا می گیرد.

مطمئنا اضلا دوست ندارید ماد ویپ ظاهر بزرگ  و بیقواره ای داشته باشد و لبه های تیز آن به شما آسیب بزند.

پنل IML شیک

بعد از تحویل گرفتن لوکس 2، پنل IML شیک آن را می بینید.

دستگاه تقریبا ظاهر رزینی دارد اما وقتی لمس می کنید نرم است؛ باور کنید حرف ندارد!

روی پنل پشتی ، در قسمت پایین لوگوی کوچک ویپرسو را می بینید که دقیقا همان جایی است که اگر بخواهید می توانید به راحتی پنل را بردارید. زیر پنل باتری ها قابل مشاهده اند.

همانطور که در بخش ویژگی های اصلی گفته شد، این دستگاه به دو باتری 18650 مجهز است. نوار باتری برای کمک به شما در هنگام بیرون آوردن آن وجود ندارد اما صادقانه بگوییم اصلا نیازی به نوار نیست.

وقتی دو باتری را داخل ویپرسو لوکس 2 می گذارید، آن ها دقیقا جا می خورند و فیت هستند و با یک تکان سبک بیرون می آیند. آهنرباهای این ماد فوق العاده قوی اند. اصلا نگران این نباشید که پنل IML  به صورت اتفاقی در بیاید.

بعد از نصب باتری و روشن کردن دستگاه ، نمایشگر TFT دو اینچی زیبا را می بینید.

آخرین موردی که باید ذکر شود رابط 510 است. این رابط در مرکز قرار دارد و واقعا فوق العاده است چون اتومایرزهای بزرگ تر از جمله NRG-S دقیقا در مرکز قرار دارند ؛ در نتیجه کیت استارتر لوکس 2 ظاهر تمیز و یکدستی خواهد داشت.

از مخزن NRG-S استفاده کنید که در نسخه های قبلی نیز کاربر داشته و نسبت به آخرین ورژن بهبود یافته است اما موضوع جدید در مورد لوکس 2 رنگ آن است.

NRG-S در کیت لوکس 2 برنزی رنگ است. شاید خیلی ها قبلا دستگاه این رنگی ندیده اند اما باور کنید واقعا زیباست. قطعا یکی از بهترین رنگ هاست و خیلی خوب است که در این کیت استارتر بکار رفته !

با اطمینان کامل می توان گفت کیت لوکس دو در نگاه اول شما را راضی می کند.

جای هیچ گونه شکایتی نیست و ویپرسو همیشه سعی کرده محصولاتش ظاهر زیبایی داشته باشند. خواه یک پاد ماد شبیه XROS باشد یا یک کیت استارتر، ویپرسو کارش را عالی انجام می دهد.

عملکرد ویپرسو لوکس 2

حالا بیایید به اصل موضوع بپردازیم: عملکرد ویپرسو لوکس 2. اگرچه این دستگاه ظاهر شگفت انگیزی دارد اما همیشه عملکرد مهم ترین چیز است.

جایگزینی برد OMNI با چیپ Axon

یکی از بزرگ ترین پیشرفت هایی که ویپرسو روی ورژن 2 لوکس اصلی انجام داده، چیپ ست Axon است.

در اصل لوکس مجهز به OMNI بود که به هیچ وجه چیپ ست بدی محسوب نمی شد با این وجود برد Axon عملکرد کلی این دستگاه را دگرگون کرده!

اساسا چیپ ست ها قلب دستگاه هستند و لوکس دو با برخورداری از Axon ، ویژگی های متنوعی را ارائه می کند.

صحبت از این است که برای کاربرد لوکس 2 گزینه های متعددی وجود دارد. حالت شگفت انگیز پالس، STC (کنترل دما)، حالت Eco برای کارایی باتری و حتی حالت DIY که تجربه کنترل کامل ویپینگ را برای شما به ارمغان می آورد، همه و همه فوق العاده اند.

خیلی از ویپرها عاشق حالت DIYهستند چون می توانند ویپ را به دلخواه خودشان تنظیم کنند. هرچند برای مبتدیانی که تازه واره عرصه ویپینگ با توان بالا شده اند، لوکس 2 به اندازه کافی کاربرپسند هست که آن ها را در  مورد کویل های مصرفی راهنمایی کند.

عملکرد کلی لوکس 2 و چیپ ست AXON فوق العاده است. خصوصیات متنوع، توان بالا و سهولت استفاده از مزایای چیپ ست ها بشمار می رود.

هرچند این دستگاه توان مصرفی بیشتر از 220 وات را هم پشتیبانی می کند، ویپینگ در این محدوده توان به هیچ عنوان توصیه نمی شود به خصوص وقتی از دو باتری 18650 استفاده می کنید.

ویپینگ 200 وات و بالاتر با دو باتری 18650 خیلی سریع باتری را خالی می کند.

UI کاربرپسند و نمایشگر TFT بزرگ

با وجود این که چیپ Axon و لوکس 2 از ویژگی های خیلی خوبی برخوردارند که می توانید ویپینگ خودتان را سفارشی سازی کنید، آیا انجام این کار واقعا ساده است؟ در نگاه اول  بدون وجود دکمه های هدایت و یک نمایشگر پیچیده، کار سختی به نظر می رسد اما حقیقت این نیست.

ویپرسو به منظور تسهیل فرآیند استفاده از این نوع دستگاه، اقداماتی انجام داده است. اگرچه به راحتی دکمه های قدیمی نیست اما می توانید تجربه کاملا متفاوتی داشته باشید. این اصلا بد نیست.

ما دستگاه های مشابه مجهز به نمایشگرهای لمسی را دیدیم که خیلی بدقواره بودند و نمی توانستیم هرجا که می خواستیم از آن ها استفاده کنیم. عکس این مطلب برای لوکس 2 صادق است!

قفل کردن دستگاه ساده است: دکمه فایر را سه بار فشار دهید تا کنترل های حساس لمسی غیرفعال شوند. باور کنید این بهتر از داشتن یک دکمه قفل/ باز اختصاصی است.  با این اوصاف  هنگام حمل ویپرسو لوکس 2 اصلا نگران تغییر حالت یا تغییر تنظیمات تصادفی نباشید.

وقتی دستگاه روشن است، زیر صفحه نمایش TFT دو اینچی سه کلید می بینید.

دو نقطه و آیکون ویپرسو هم قابل مشاهده است. سه بار روی آیکون بزنید تا وارد بخش تنظیمات شوید. از آنجا می توانید با استفاده از دو کلید حانبی به تنظیمات دلخواهتان دست پیدا کرده و از آیکون ویپرسو به عنوان دکمه انتخاب یا ورود استفاده کنید.

این کار کل فرآیند را ساده می کنید و در نتیجه می توان گفت کاربرد لوکس2 مثل آب خوردن است.

فیدبک لرزشی هم وجود دارد که به شما امکان می دهد وقتی چیزی را انتخاب کردید متوجه شوید. وقتی در صفحه اصلی ویپینگ هستید می توانید با استفاده از دو دکمه کوچک تر توان مصرفی و دما را تنظیم کنید.

مجبور نیستید برای تنظیم توان به تنظیمات واقعی برگردید. یک افزونه منحصر به فرد که ویپرسو اضافه کرده، لوگوی « Luxe II» بالای نمایشگر رنگی است. این لوگو ساده و در عین حال قابل تقدیر است.

همانطور که در مورد دستگاه هایی مثل این انتظار دارید، دستگاه یک آهن ربای اثرانگشتی دارد؛ البته شاید بعضی ها از این گزینه خوششان نیاید چون باید مدام نمایشگر را پاک کنند.

ارگونومی و لبه های صاف

همانطور که قبلا گفته شد، ماد ویپرسو لوکس 2 220 واتی با لبه هایی صاف و نرم طراحی شده است.

هیچ لبه تیزی روی این ماد باکس وجود ندارد و این نشان می دهد ویپرسو در طراحی لوکس 2 سنگ تمام گذاشته است!

منحنی ها به ارگونومی مربوطند.

این دستگاه به خاطر لبه های گرد حتی در طولانی مدت به خوبی در دست جا می گیرد.

دکمه فایرینگ بزرگ در بهترین محل تعبیه شده و در نتیجه اصلا مهم نیست دستگاه را در کدام دستتان می گیرید، در هر حالت طبیعی است.

حتی وزن هم تقریبا عالی شده و با وجود دو باتری ، ماد اصلا سنگین نیست و به خوبی تعادل دارد.

تنها نقص نمای خارجی دستگاه وجود پورت میکرو USB است. کاش ویپرسو در این مدل هم مثل Barr از پورت type-C استفاده می کرد. صرفنظر از این توصیه می شود از یک شارژر خارجی استفاده کنید.

تطابق ایده آل مخزن NRG-S

عملکرد مخزن NRG-S خیلی دقیق بررسی نشد اما باید بگوییم این مخزن بهترین گزینه برای لوکس 2 است. مخزن بزرگ است، مقدار زیادی ای لیکوئید را در خود جا می دهد و با برخورداری از کویل عملکرد مطلوب لوکس 2 را تضمین می کند.

این مخزن با کویل GT ویپرسو شارژ می شود و قطعا یکی از بهترین مخازن ساب اهم موجود در بازار است. این مخازن در واقع کویل های مطبوعی هستند که توان مصرفی خیلی زیاد را تحمل می کنند. به طور کلی این دستگاه با دو کویل عرضه می شود که هر دو شگفت انگیزند!

اولین مورد یک مش کویل GT4 15/0 اهمی با توان مصرفی بیش از 75 وات و دیگری یک مش کویل GT 18/0 اهمی با حداکثر توان مصرفی 85 وات است.می توانید این کویل ها را با توان کمی بالاتر هم استفاده کنید اما توصیه می کند به توصیه های ویپرسو پایبند بمانید.

عطر و گرمای این دستگاه بی نظیر است به خصوص اگر جریان هوا را با یک GT کمی متوقف کنید.ظرفیت ای لیکوئید ماد لوکس 2 8 میلی لیتر است و این یعنی می توانید با خیال راحت تمام روز ویپ کنید.

مزایا و معایب کیت ویپرسو لوکس 2

  • نمایشگر رنگی TFT 2 اینچی زیبا
  • UI ارتقاء یافته به منظور سهولت استفاده
  • طراخی خارجی ارگونومیک و راحت
  • مخزن NRG-S با ظرفیت 8 میلی لیتر
  • عملکرد عالی با چیپ Axon
  • پنل پشتی IML چشم نواز
  • حالات پالس، ECO، DIY  و STC
  • پورت شارژ میکرو USB
  • مگنت اثرانگشت (نمایشگر جلو)

نتیجه گیری: جانشین شایسته

در پایان بحث ویرسو لوکس 2 باید گفت این دستگاه بدون شک جانشینی شایسته برای دستگاه اصلی و حتی کیت استارتر Luxe S است. لوکس 2 با UI جدید کاربرپسند، نمایشگر TFT ارتقاء یافته، چیپ ست AXON و خصوصیات ارگونومیک ، از هر لحاظ بهترین است.

این دستگاه همه ویژگی هایی که شما به عنوان یک وپیر نیاز دارید را ارائه می کند و قدرت بالایی دارد.

اگرچه شاید به خاطر رزولوشن بالای نمایشگر رنگی TFT 2 اینچی، نگران طول عمر باتری باشید، اما جای هیچ نگرانی نیست چون دستگاه تمام روز با یک جفت باتری کار می کند؛ البته همه چیز در درجه اول به میزان مصرف شما بستگی دارد .

در مورد معایب فقط باید به دو مورد اشاره کرد: موضوع اثرانگشت و کاربرد پورت میکرو USB به جای USB type-C ؛ هرچند زیاد مهم نیست.

توصیه می شود برای رعایت اصول ایمنی، باتری ها را به صورت خارجی شارژ کنید.

اصلا نگران استفاده از دستگاه دارای المان لمسی حساس نباشید.

لوکس 2 پیشرفت های زیادی داشته تا ویپینگ راحتی را برای شما فراهم کند. با این اوصاف، ماد ویپرسو لوکس 2 یا کیت 220 وات به شدت توصیه می شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد