آشنایی با ویپ ووپوو درگ 3

ویپ ووپوو درگ 3 یک کیت استارتر است که بعد  از تلاش های زیاد آخرین ورژن این دستگاه محبوب را برای ما به ارمغان آورده است.

ووپوو با تکیه بر افسانه درگ اوضاع را کمی تغییر داده است.

درگ اصلی یک ماد توان متغیر مجهز به مخزن بود که در بسته بندی کیت قرار داشت ؛ اگرچه از آن زمان تا به حال ورژن های مشابه متعددی ارائه شده و حداقل می توانیم به Drag 2 اشاره کنیم که از زمان معرفی آن سری درگ تحولات چشمگیری را شاهد بوده است. برای مثال پاد مادها هدف اصلی سری های Drag S/Drag X بودند و Drag Max که ورژن دوباتری بود.

در حقیقت اخیرا همه چیز به پاد یا پاد ماد مربوط می شود.

مدت هاست که ووپوو با یک رابط 520 چیز جدیدی به بازار عرضه نکرده است. آخرین مدل Argus GT  مجهز به تانک پاد بود.

بگذارید نگاهی به جدیدترین مدل های ووپوو و درگ بیاندازیم.

اطلاعات کلی

درگ 3 به اصل خود بازگذشته و مهم تر از همه یک ماد است که می توان پاد را به عنوان گزینه دوم درنظر بگیرد. فرورفتگی پاد در بدنه دستگاه قرار دارد که در سری Drag S/X و Argus GT لحاظ شده و در عوض از یک spring loaded 510 استفاده می کند ؛ بنابراین اگر دوست ندارید از مخزن پاد ارائه شده استفاده کنید ،می توانید اتومایزر دلخواه خودتان را قرار دهید.

البته این به این معنی نیست که ووپوو خیلی از پادها فاصله گرفته بلکه به جای مخزن ساب اهم سابق، یک مخزن پاد و طرح پاد جدید را در کیت قرار داده است.

این مخزن پاد ورژن ارتقاء یافته مدل اصلی است که با  Argus GT ارسال می شود. هرچند این بار چند کویل جدید و پاد اصلاح شده نیز در نظر گرفته شده است؛ دیگر نیازی نیست از کویل های PnPمعمول استفاده کنید .

پاد TPP کمی بلندتر بوده ، فرورفتگی های کویل بسیار بزرگتری دارد و طراحی آن با مدل اصلی خیلی متفاوت است. ناراحت پادها و کویل های PnP  نباشید چون این مخازن پاد جدید به دلیل ماهیت پلاگین با پاد و کویل PnP نیز قابل استفاده اند.

می توان هر دو نوع پاد را با پایه مخزن پاد جدید استفاده کرد.

این دستگاه تویین پاور 18650 با حداکثر توان تولیدی 177 وات به عظمت درگ اصلی پایبند بوده و در عین حال راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

رابط Drag 3 از سری Drag S/X گرفته شده و مجهز به یک صفحه نمایش مرتعش است که علاوه بر طراحی زیبا به سادگی کنترل می شود.

با صفحه رنگی TFT 08/1 اینچی شما بسه حالت مختلف کاربر خواهید داشت که عبارتند از توان متغیر، حالت RBA ، حالت هوشمند و یک حالت Super Mod که وقتی توان مصرفی شما بالای 80 وات باشد خود به خود فعال می شود.

کنترل دما خارج از تراشه استاندارد کنار گذاشته شده اما جای نگرانی نیست و شما می توانید از طریق نرم افزار ارتقاء یافته از وب سایت ووپوو به آن دست پیدا کنید.

بدنه

طول ، عرض و ارتفاع تقریبی ماد درگ 3 شیک و مدرن به ترتیب معادل 86، 52 و 25 میلی متر است که از آلیاژ روی سبک و روکش چرمی ساخته شده است.

طراحی ظاهری آن شباهت زیادی به دراگ های قبلی دارد که با وجود لبه های تراشکاری شده پنل نمایش جلویی آن خیلی آشناست.

اگر دوست دارید می توانید یک 510 مجهز به فنر بارگیری شده بگیرید تا بتوانید هر مخزنی را روی آن سوار کنید.

برآمدگی این مدل حدود 2/1 میلی متر بوده و بنابراین زیاد قابل توجه نیست اما همین تغییر کوچک نمی گذارد مخزن بالا گیر کند.

این موضوع برای من زیاد مهم نیست چون متوجه آن نمی شوم اما شاید برای کسانی که از OCD رنج می برند، اهمیت پیدا کند.

در لبه جلویی ، صفحه نمایش یک دکمه فایر بزرگ تر، صفحه نمایش رنگی TFT 08/1 اینچی، دو دکمه بالا/پایین کوچک تر  یک پورت آپگرید و شارژر USB Type-C وجود دارد.

طرفین دستگاه فاقد دکمه یا اینجور چیزهاست اما طراحی دراگ  با آلیاژ روی قالب گیری شده ادامه پیدا می کند تا به چرمی که جلوی نیمه ابتدایی قرار دارد برسد و سپس به دور پاشنه عقب بپیچد. قسمت چرمی حالت ضربه گیر دارد که علاوه بر زیبایی ، لمس دستگاه را در دستانتان راحت تر می کند.

در قسمت پایینی سینی باتری و یک توپی ساده را می بینید که دو باتری 18650 در آن قرار می گیرد.

مخزن پاد و کویل ها

 

اگر بیشتر محصولات پارسال ووپوو را دیده باشید، یادتان می آید که در Argus GT مثل همین درگ 3 ، به جای اینکه POD مستقیما روی دستگاه باشد مجهز به مخزن پاد بود که روی پایه مخزن کوچک قرار می گرفت و سپس به ماد 510 استاندارد وارد می شد.

  این ایده خیلی خوبی است چون شما می توانید به این روش در قسمت بالایی دستگاه هم از مخزن دلخواه خودتان استفاده کنید و هم گزینه پاد ووپوو را داشته باشید.

پاد ماد درگ 3 ورژن ارتقا یافته ی نسخه اصلی Argus GT است که TPP Pod Tank نامیده می شود و مجهز به پادهای TPP و کویل است.

این بار ووپوو ظرفیت ای لیکویئد را افزایش داده و به حدود 5/5 میلی لیتر رسانده، به علاوه کویل ها و پادهای  جدید متناسب هم عرضه شده اند.

پادهای جدید برای استفاده از محدوده کویل TTP جدید ساخته شده که کمی از کویل های PnP بزرگ تر است و دارای یک دریپ تیپ 810 قابل تعویض هستند تا بتوانید دریپ تیپ دلخواهتان را به کار بگیرید.

اتصال به پایه مخزن پاد باز هم با آهنربا انجام می شود تا شما پاد را به راحتی خاموش و روشن کنید و از طعم های مختلف  در پادهای جداگانه لذت ببرید.

طراحی پایه پاد با پادهای اصلی PnP کمی فرق دارد اما چندان بی شباهت نیست.

در این پادها پلاستیک PCTG رنگی بکار رفته، به داخل کویل ها هل داده می شوند و برای پر کردن باید از اتصال سیلیکونی پایین استفاده کنید.

 همانطور که در تصاویر می بینید، کویل های TTP جدید که با درگ 3 عرضه می شوند هیولا هستند ، پورت ها و منافد جانبی بزرگی دارند تا هیچ وقت کام دستگاه خشک نشود و با استفاده از مش کویل های مشابه کویل های PnP اصل، همیشه بیشترین عطر و طعم را خواهید داشت.

  • TTP-DM1: 15/0 اهمی ( دامنه توان : 80-60 وات)
  • TTP-DM2: 20/0 اهمی( دامنه توان: 60-40 وات)

معمولا در نقد و بررسی نحوه عملکرد هر دو کویل منصفانه توصیف می شود اما اگر حقیقت را بخواهید ویپ کاملا مشابه است.

هر دو کویل عطر و رایحه خیلی خوبی دارند ؛ هر دو در دامنه توان توصیه شده خوب عمل می کنند و اگر بخواهید می توانید توان مصرفی را افزایش دهید. اکثر افراد معتقدند باید توان نزدیک حداکثر دامنه تعیین شده باشد تا ویپ بهتری را تجربه کنید.

مراقب باشید، این کویل ها به طور کارآمد فتیله گذاری می شوند بنابراین اگر نمی خواهید تا چند ساعت ویپ کنید، پاد را بردارید و آن را جداگانه جای دیگری قرار دهید در غیر این صورت ممکن است ای لیکوئید کمی نشت کند( البته نشتی جزئی است اما در هر حال بهتر است نباشد).

جریان هوا

مثل همیشه جریان هوای ووپوو خارق العاده است ، حلقه جریان هوای خارجی قابل تنظیم در پایه مخزن TPP Pod یک جریان هوای سیکلی یا چرخه ای است که به شما اجازه می دهد حالت دهان به ریه متوسط را به حالت مستقیم به ریه تغییر دهید.

واقعا می توانید از این طریق هوای زیادی وارد کنید.

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید چرخش حلقه کنترل هوا بدون توپی یا دریچه است ، بنابراین حتما از تنظیمات مطمئن شوید.

باتری

درگ 3 یک دستگاه با باتری دوتایی 18650 است.

شاید بعضی ها بگویند به خاطر طرفیت بیشتر باید از باتری های 20700 یا 21700 استفاده شود اما این کار دستگاه را خیلی سنگین و بزرگ می کند.

جایگاه باتری شبیه مدل Argus GT لولایی- کشویی است که جای دو باتری مشخص می شود.

هنگام بازکردن کشو درب زیاد حرکت نمی کند بنابراین ممکن است در آینده زبانه های کوچکی که آن را نگه می دارند خراب شوند اما فعلا مساله ای نیست و هیچ کدام از مدل های Argus GT یا درگ مکس که جایگاه باتری مشابهی دارند، تا مدت ها ایرادی پیدا نمی کنند.

در پنل جلویی یک پورت USB Type-C می بینید که برای شارژ اضطراری و آپدیت نرم افزار به کار می رود.

صفحه شارژ دارای ورودی 5V/2A است پس فست شارژ بوده و بین دو باتری نیز تعادل شارژ برقرار خواهد بود.

پرکردن پاد TTP

پر کردن پادهای TTP که با درگ 3 عرضه می شوند ، مثل پادهای PnP خیلی ساده است.

توپی سیلیکون کوچک را از قسمت پایین بردارید و پاد را پرکنید. بدون هیچ مشکلی توپی را سرجایش قرار دهید.

آیا نشتی دارد؟

بله اما نه آنقدر که باعث شکایت شود فقط نشتی از پایه پاد کمی آزاردهنده است.

مشخص نیست نشتی از پورت پر کردن پاد است یا پایین کویل ولی اگر صادق باشیم کمی نشتی کاملا طبیعی است.

آیا اندازه پورت های فتیله کویل را دیده اید؟ خیلی بزرگ هستند و این کویل ها به اندازه کافی جویس را به خودشان جذب می کنند.

اگرچه نشتی مساله لاینحلی نیست اما کمی آزاردهنده است.

هیچ لیکوئیدی به ماد نمی رسد یا در واقع جریان هوا از پایه مخزن خارج نمی شود پس هربار که کویل را پر کردید آن را سریع تمیز کنید.

طرز استفاده

کاربرد درگ 3 فوق العاده ساده است؛ ووپوو کار را کمی آسان کرده و بعضی از ویژگی های نه چندان پرکاربرد مثل کنترل دما را کنار گذاشته است.

با این وجود اگر هنوز مایل به کنترل دما هستید، می توانید از وبسایت ووپوو آپدیت نرم افزار را دانلود کرده و این گزینه را لحاظ کنید.

در هر حال شاید کسانی که به اندازه کافی باهوشند و می خواهند از کنترل دما استفاده کنند، باید از هوش کافی برای آپدیت نرم افزار هم برخوردار باشند.

در درگ 3 دو حالت اصلی دارید:

توان متغیر هوشمند

همانطور که کاملا از اسمش پیداست ، این همان چیزی است که موقع استفاده از Pod Tank و کویل های از پیش ساخته شده به دردتان می خورد. وقتی اولین بار کویل تازه را قرار می دهید، حالت هوشمند خود به خود توان مصرفی را تنظیم می کند. می توانید از اینجا هر چیزی که خواستید را تنظیم کنید.

حالت RBA

این حالت برای مواقعی است که از مخزن شخصی تان استفاده می کنید و به کنترل بیشتری نیاز دارید. این حالت به طور خودکار براساس مقاومت کویل تنظیم نمی شود.

حالت Bonus ( حالت فوق العاده)

وقتی در حالت RBA به توان بالای 80 وات برسید این گزینه فعال می شود و به شما اجازه می دهد توان مصرفی را تا 177 وات افزایش دهید.

دیگر اجزای درگ 3 مثل مدل های قبلی است.

با 5 بار کلیک روی دکمه فایر، دستگاه خاموش/ روشن می شود؛ دکمه فایر و کلید پایین شمارنده پاف را پاک می کند، دکمه فایر و کلید بالا توان مصرفی را قفل می کند؛ سه بار کلیک روی دکمه فایر حالت Smart Wattage را به RBA تغییر می دهد و برعکس.

مزایا

  • باتری دوقلو
  • سهولت استفاده
  • کیفیت ساخت
  • عطر و رایحه بی نظیر
  • وزن سبک
  • کویل های جدید
  • پادهای قابل تعویض
  • رابط 510

معایب

  • پایین پاد کمی نشتی دارد.
  • نمی توان از دریب تیپ 810 استفاده کرد.

این دستگاه را از کجا خریداری کنیم؟

می توانید درگ 3 ووپوو را مستقیما از فروشگاه ویپ کوین ایران با قیمت بسیار عالی بخرید.

با توجه با توجه به اینکه این دستگاه باتری های دوقلو استفاده می کند همچنین میتوانید از فروشگاه ماه بهترین باتری ها را برای این دستگاه تهیه کنید

نتیجه گیری

بیشتر افراد از درگ 3 لذت می برند ، این دستگاه اندازه خوبی دارد و خیلی راحت در دستتان جا می گیرد. مهم تر از همه کیفیت دستگاه فوق العاده است و اینکه می بینیم ووپوو همواره در حال بهبود مستمر محصولات خودش است، خیلی جالب است.

خوب  است که ووپوو به رابط 510 برگشته چون می بینیم که خیلی از افراد دوست دارند از این ماد سبک با مازن خودشان استفاده کنند و Pod Tank به شما امکان می دهد از هزاران پاد با تنوع گسترده عطر و طعم لذت ببرید و هر وقت خواستید آن ها را با هم عوض کنید.

این دستگاه معایب زیادی ندارد چون تنظیمات آن دقیق است. کمی نشتی ای لیکوئید و اینکه با دریپ تیپ محبوب 810 سازگار نیست ، تنها شکایاتی است که مطرح شده وگرنه هیچ مشکل دیگری ندارد.

در حال حاضر درگ 3 ووپوو یکی از پرطرفدارترین کیت هاست و کسانی که دنبال دستگاه مدرن با باتری دوتایی هستند تا آن را با RTA و RTA استفاده کنند از آن استقبال می کنند؛ به علاوه علاقمندان به پاد نیز از جمله طرفداران این درگ هستند چون طول عمر باتری آن بیشتر است.

مثل همیشه ووپوو گل کاشته است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد