تفاوت RDA و RTA در ویپ (بررسی کامل و تخصصی)

مقدمه

در این مقاله قصد داریم شما را با مفاهیم و طرز کار و تفاوت RTA و RDA آشنا کنیم ,اگر به دنبال بررسی ساده تر و سطحی تر هستید پیشنهاد میکنیم ” اتومایزر چیست ” را مطالعه بفرمایید .

اغلب تازه کارها از من می پرسند RTA (مخففRebuildable Tank Atomizer) و RDA (مخفف Rebuildable Drip Atomizer) باهم چه تفاوتی دارند و کدام یک بهترند ؟

اگر هنوز مطمئن نیستید باید بگویم جای درستی آمده اید چون ما قصد داریم در این پیج به بیان ساده تفاوت تانک های ویپ RDA و RTA را توضیح دهیم .

ما علاوه بر بیان نقاط قوت وضعف این تانک ها ، به بررسی موضوعاتی می پردازیم که شما تازه کارها در مورد ویپینگ مطرح می کنید و در مورد تفاوت بین RTA (اتومایزر با تانک قابل بازسازی) و RDA( اتومایزر با دریپ قابل بازسازی) و اینکه کدام یک بهترند سوال می پرسید .

قبل از انتخاب RTA و RDA باید یک سری مسائل را در نظر داشته باشید و ما در اینجا با ارائه توصیه های لازم در مورد محصولات به شما کمک می کنیم تا برحسب نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید .

اتومایزر ویپ چیست ؟

اتومایزر یک قطعه حیاتی در دستگاه ویپینگ است ؛ در واقع موتورخانه ویپ محسوب می شود یعنی جاییکه e-liquid به بخار تبدیل می شود .

به طور کلی اتومایزرها سه دسته اند : اتومایزرهای یک بار مصرف ، اتومایزرهای هد کویل قابل تعویض و اتومایزرهای قابل بازسازی (RBA).

اتومایزرهای قابل بازسازی (RBAs) مشخصات و ویژگی های متنوعی دارند و می توان آن ها را به چهار زیردسته تقسیم کرد . هر نوع با یک عبارت مخفف متمایز شناخته می شود که با حرف R آغاز می شود (R مخفف Rebuildable : قابل بازسازی).

ویپ تانک های RTA ، RDA و RDTA

RBA اصطلاحی کلی است که برای توصیف تمام اتومایزرهای قابل بازسازی بکار می رود .

RTA (اتومایزر با مخزن قابل بازسازی) اصطلاحی است که اتومایزرهای قابل بازسازی دارای مخزن را معرفی می کند و شما می توانید ایجوس خود را در این مخزن نگهداری کنید .

 RDA (اتومایزر با دریپ قابل بازسازی) بیانگر اتومایزرهایی است که شما باید لیکوئید خود را روی کویل بچکانید .

بنابراین RDTA )Rebuildable Dripping Tank Atomizer ) چیست ؟

اتومایزر RDTA

اساسا RDTA ترکیبی از RTA و RDA بشمار می رود . این دستگاه حاوی مخزنی است که جویس را درخود نگه می دارد اما عملکرد “Auto Dripping” (چکانه خودکار) این دستگاه را متمایز می سازد .

برخلاف RDA ، نیازی نیست درپوش فوقانی را برداشته و روی فتیله بچکانید بلکه زمانیکه شما نوک دریپ را فشار دهید ، چکانه روی فیلتر انجام می شود . اغلب اوقات این دستگاه ها را “Auto Dripping” می نامند .

گیج کننده بنظر می رسد ؟ هرچند واقعا گیج کننده نیست اما من نمی خواهم با بیان عملکردهای پیچیده  شما را دستپاچه کنم بنابراین اجازه دهید از نزدیک  به  RBA ، RTA و RDA نگاهی بیاندازیم .

RBA چیست ؟

اتومایزر RBA

RBA (اتومایزرهای قابل بازسازی) اصطلاحی جهانی است که برای واحدهای اتومایزر حاوی یک deck بکار می رود و کویل ها و فتیله ها روی این دک نصب شده اند .

اصطلاح RBA بیانگر خاصیت بسته بندی کویل ، فیکس کردن آن به سیستم و افزودن یک فتیله است تا در نتیجه بخار نرم و ملایمی ایجاد شود . می توان دک ها را براساس نوع RBA رده بندی کرد و مصرف کننده قادر است براساس اولویت های خود آن ها را اصلاح نماید .

مزایای استفاده از RBA

اگرچه RBA از جمله کویل های قابل تعویض نیست اما مزیت اصلی کاربرد این نوع اتومایزرها مجهز آپشن سفارشی سازی مونتاژ کویل اند تا مقاومت مطلوب را ایجاد کنند .

مصرف کنندگان می توانند ویپ خود را برحسب سلیقه شخصی درجه بندی کرده و عملکرد ویپ را ارتقاء دهند . مزیت دوم ساخت کویل های شخصی این است که هزینه آن در مقایسه با کویل های قابل تعویض از پیش ساخته شده بسیار کم تر خواهد بود .

RBA ها به چندین زیرگروه تقسیم می شوند :

اتومایزر با مخزن قابل بازسازی (RTA)

اتومایزر با دریپ قابل بازسازی (RDA)

اتومایزر مخزن دار با دریپ قابل بازسازی (RDTA)

RTA چیست ؟

اتومایزر RTA

اتومایزر مخزن ویپ قابل بازسازی RTA

RTA نوعی اتومایزر قابل بازسازی (RBA) مجهز به یک دک نصب شده است که توسط یک درپوش فلزی مهروموم شده محصور می شود .

ایجوس درون مخزن این اتومایزر قرار می گیرد . درپوش محفظه به دودکشی وصل می شود که بخار را به دریپ تیپ (دهانه لبی) هدایت می کند .

نیروی جاذبه و فشار جریان ایجوس به درون مخزن و سپس درپوش محفظه را تسهیل نموده و در نهایت ایجوس از طریق کانال های اطراف دک به سمت بالا حرکت می کند .

انتهای فتیله های غوطه ور در این کانال ها قرار دارند و مایع با استفاده از فرایند انتشار از فتیله به کویل جریان یافته و تبخیر انجام می شود .

مزایا و معایب مخزن RTA

مزایای مخزن RTA

کمیت لیکوئید سطح ساب اهم ، عطر و رایحه گرید RDA و تولید بخار

قیمت ارزان در مقایسه با مخازن ساب اهم

سهولت استفاده در مقایسه با RDA

انعطاف پذیری برای استفاده با کویل های سفارشی

معایب مخزن RTA:

باید بتوانید کویل ها را بازسازی یا تعویض کنید .

اگر بخواهید رایحه را عوض کنید باید کل مخزن را خالی نموده و آن را تمیز کنید .

مهم ترین ایراد مخزن RTA

علاوه براین معایب فوق الذکر ، راه اندازی RTA برای تولید بخار مطلوب و هم چنین ایجاد رایحه دلپذیر کار سختی است .

بنا به گفته ویپرهای حرفه ای ، RTAهای باکیفیت مانند RDAها قادرند بهترین رایحه ایجوس را برای شما به ارمغان آورند و اینکه ترکیب کامل دود ویپ را پخش می کنند ، مزیت آن ها بشمار می رود .

کاربرد RTA خیلی ساده تر از RDA است چون مجهز به مخزن جویس هستند و لازم نیست شما هرجا که می روید یک بطری ایجوس همراه داشته باشید .

به علاوه بخاطر قطعات ارزان قیمت و هزینه نگهداری پایین گزینه مناسبی محسوب می شوند .

RDA چیست ؟

اتومایزر RDA

اتومایزر دریپ قابل بازسازی RDA

RDA نوعی اتومایز قابل بازسازی (RBA) مجهز به دک و پست هایی است که به کویل محکم می شوند و برای انرژی الکتریکی باتری هایی که کویل را گرم می کنند ، یک مسیر بسته فراهم می آورند .

مخزن نگهداری ای لیکوئید در این سیستم حذف شده و به جای آن مایع مستقیما توسط مصرف کننده روی کویل یا فتیله می چکد ؛ برای اینکار باید قبل از ویپینگ درپوش را بردارید و آن را عوض کنید .

در برخی موارد ، یک مخزن کوچک زیر مونتاژ کویل قرار دارد که کیفیت ایجوس را حفظ می کند .

RDA به خاطر خروجی بخار غلیظ و خالص ، یکی از بهترین واحدهای ساخت افزاری ویپینگ بشمار می رود .

این دستگاه برای افرادی که می خواهند ابرهایی متراکم با رایحه ای قوی را تولید کنند ، ایده آل است . RDA در آینده برای ویپرهای پیشرفته تجهیز می شود .

اگرچه استفاده از RDA مزایایی دارد اما معایب آن برای مصرف کنندگان معمولی ویپ خیلی بیشتر است .

مزایا و معایب مخزن RDA

مزایای مخزن RDA

با تولید ابرهای غلیظ و رایحه قوی ، تجربه ویپینگ شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد

به راحتی در جیبتان جای می گیرد

پنبه و کویل ها ارزان قیمت اند .

انتخاب های متنوعی دارید .

آپشن های کویل قابل سفارشی سازی – خلاقیت خود را به رخ بکشید !

کاربرد مداوم

سهولت مدیریت و نگهداری

معایب مخزن RDA

علاوه بر دیواره های کوچک ، ظرفیتی برای ذخیره سازی ایجوس ندارد .

فتیله گذاری برای مبتدیان کار پیچیده و دشواری است .

ایجوس باید به طور مداوم بچکد و این شما را به زحمت می اندازد .

 برای خرید یک مخزن RDA مناسب به سرمایه گذاری اولیه زیادی نیاز دارید .

تجربه ساخت کویل مستلزم به حداکثررساندن پتانسیل RDA است .

نقص مخزن RDA

بدون شک مخزن RDA یکی از محبوب ترین دستگاه های ویپینگ ویپرهای مشکل پسند و علاقمندان به سرهم بندی کویل هاست . RDA ها ابرهای بزرگ تر و عطر بیش تری تولید می کنند .

در مقایسه با مخزن ساب اهم ارزانترند اما به دلیل نداشتن مخزن باید همیشه آن ها را پرکنید و بطری های e-liquid را همراهتان داشته باشید و این مساله گاهی مشکل ساز است .

فتیله گذاری نیز کار دشواری است و به تمرین زیادی نیاز دارد . در ویپ هایی باطراحی کوچک و پیچیده یافتن نقاط ناصاف و قرارداردن فتیله در محل درست چندان ساده نیست .

هزینه خریداری یک RDA با کیفیت نسبتا بالاست . نظر به تمام این خصوصیات ، خریداری RDA به مبتدیان توصیه نمی شود  ؛ بلکه ویپرهای با تجربه ، علاقمندان به ایجاد حلقه و کویل سازان می توانند از این گزینه استفاده کنند .

کدام یک بهتر است : RDA یا RTA

مخزن ویپ RDA یا RTA

اکنون با مفاهیم پایه RTA و RDA آشنایی دارید ولذا باید به این سوال پاسخ دهید که کدامیک بهترند .

البته که نمی توان در این مورد اظهار نظر قطعی داشت و شما باید اول تصمیم بگیرید که آیا RBA برایتان مناسب است یا نه و سپس  بین RTA و RDA یک کدام را انتخاب کنید . 

ویپرهای مجرب و تازه کارها همگی معتقدند که این بهترین اتومایزر است و شما می توانید برای اولین بار از اتومایزرهای مخزن دار قابل بازسازی را امتحان کنید . این دستگاه مجهز به کویل های از پیش ساخته شده ، دارای دک بسیار کاربرپسندی است و بخاطر پیچ های بزرگ تعبیه شده ، تعویض کویل ها با سادگی انجام می شود .

مخزن ویپ RDA

اگرچه Gear RTA رایحه شگفت انگیزی دارد و ابرهای غول آسایی تولید می کند ، بی تردید RDA بهترین بخار و ابر را برای شما به ارمغان می آورد ، هرچند همانطور که پیش از این گفتیم  RDA معایب متعددی دارد مانند اینکه به دریپ نیاز دارید یا هرجا که می روید باید بطری ایجوس را همراه داشته باشید .

اگر دریپینگ برایتان مهم نباشد و بتوانید کویل های خود را بسازید ، RDA بهترین گزینه است .

درصورتیکه بخواهید ابرهای بزرگ و عظیم الجثه ای ایجاد کنید حتما به یک RDA نیاز دارید ولیکن دیگر خبری از ساخت کویل های سفارشی نیست و باید به دنیال یک راهکار باشید .

بهترین راهکار استفاده از RDA ای است که برای استفاده با کویل های مش استریپ طراحی شده باشد .

برخلاف کویل های ویپ ساخت سفارشی ، کویل های مش استریپ به سادگی و بدون نیاز به هیچگونه مهارتی روی دک RDA شما نصب می شوند .  

کویل next MESH

Mesh coil

next MESH مش کویلی با دانسیته سه برابر است که با سرعت بسیار زیاد جریان انرژی را برقرار می سازد و بخاطر مساحت سطح وسیع می تواند بخاری متراکم و رایحه ای قوی را به شما هدیه دهد.

به دلیل افزایش مساحت سطح  ، spit back به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و این نیز یک مزیت دیگر محسوب می شود . بنابراین اگر دوست ندارید از RDA های استاندارد که باعث می شوند حس کنید دهانتان روغنی شده استفاده کنید ، RDA مجهز به استریپ های مش کویل next MESH را امتحان کنید.

سایر ملاحظات

بعد از اینکه بین RTA و RDA گزینه دلخواه را انتخاب کردید ، پیش از انتخاب مدل چند نکته را مدنظر داشته باشید :

دک قابل دسترسی – برخی RDA ها خیلی فشرده و پیچیده اند و کار با آن ها برای مبتدیان دشوار است .

قبل از خرید حتما از کاربرپسند بودن محصول اطمینان حاصل کنید .

دستگاهی را بخرید که پیچ های و مهره های آن  سایز مناسبی داشته باشند تا در عمل مشکلی نداشته باشید .

دستگاه های کوچک برای افرادی که انگشتان بزرگ یا مشکلات بینایی دارند ، مناسب نیستند .

به نوع پیچ ها توجه کنید . کار با پیچ های چهارسو ساده است اما می توانند به دستگاه صدمه بزنند و سیم را قطع کنند .

پیچ های تنظیم بهرتند چون آسیبی به سیم نمی رسانند اما برای کار با آن ها به آلن خاصی نیاز دارید که ممکن است در باکس باشد یا نباشد .

به مبتدیان توصیه می کنیم دستگاهی با بک بزرگ تر را انتخاب کنند . سایزهای کوچک و فشرده تازه کار ها را به زحمت می اندازد .

در مورد کویل و مواد فتیله اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و در نهایت اقلامی را خریداری نمایید که مناسب دستگاه شما باشند.

شاید بخواهید مقاومت کویل را با استفاده از اهم سنج بررسی کرده  و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل نمایید .

آگاهی از قانون اهم پیش از ساخت و کاربرد  اهمیت بسزایی دارد .

حتما باتری باکفیتی خریداری کنید تا نهایت استفاده را از تجهیزات ویپینگ خود ببرید .

برای دستیابی به ایده کلی ویدئوهای یوتیوب را تماشا کنید یا در سایر پلتفرم ها جستجو نمایید .

نکات پایانی

همه با این مساله موافقند که راه اندازی RTA ساده تر است و رایحه خروجی فوق العاده ای دارد . RDA بخاری غلیظ و رایحه ای  قوی تولید می کند اما به خاطر نداشتن مخزن ذخیره سازی و فتیله گذاری پیچیده ، امتیاز خوبی نمی گیرد .

اگر شما گاهی اوقات ویپ مصرف می کنید و به سهولت استفاده اهمیت می دهید ، بدون شک RTA گزینه بهتری برای شماست . با مطالعه نکات فوق می توانید براساس نیازهای خود بهترین محصول را بیابید .

تفاوت RTA و RBA در ویپ چیست ؟

RBA اصطلاحی کلی است که برای توصیف تمام اتومایزرهای قابل بازسازی بکار می رود .
RTA (اتومایزر با مخزن قابل بازسازی) اصطلاحی است که اتومایزرهای قابل بازسازی دارای مخزن را معرفی می کند و شما می توانید ایجوس خود را در این مخزن نگهداری کنید .
RDA (اتومایزر با دریپ قابل بازسازی) بیانگر اتومایزرهایی است که شما باید لیکوئید خود را روی کویل بچکانید .

چه نوع اتومایزری برای من مناسب است ؟

همه با این مساله موافقند که راه اندازی RTA ساده تر است و رایحه خروجی فوق العاده ای دارد . RDA بخاری غلیظ و رایحه ای  قوی تولید می کند اما به خاطر نداشتن مخزن ذخیره سازی و فتیله گذاری پیچیده ، امتیاز خوبی نمی گیرد .
اگر شما گاهی اوقات ویپ مصرف می کنید و به سهولت استفاده اهمیت می دهید ، بدون شک RTA گزینه بهتری برای شماست . با مطالعه نکات این مقاله می توانید براساس نیازهای خود بهترین محصول را بیابید .

مخزن ویپ چیست ؟

RTA نوعی اتومایزر قابل بازسازی (RBA) مجهز به یک دک نصب شده است که توسط یک درپوش فلزی مهروموم شده محصور می شود .
ایجوس درون مخزن این اتومایزر قرار می گیرد . درپوش محفظه به دودکشی وصل می شود که بخار را به دریپ تیپ (دهانه لبی) هدایت می کند .
نیروی جاذبه و فشار جریان ایجوس به درون مخزن و سپس درپوش محفظه را تسهیل نموده و در نهایت ایجوس از طریق کانال های اطراف دک به سمت بالا حرکت می کند .
انتهای فتیله های غوطه ور در این کانال ها قرار دارند و مایع با استفاده از فرایند انتشار از فتیله به کویل جریان یافته و تبخیر انجام می شود .

طرز کار اتومایزر چیست ؟

وقتی ویپرایزر خود را روشن می کنید : باطری فعال می شود و انرژی لازم برای فعالیت دستگاه فراهم خواهد شد ؛ در نتیجه اتومایزر می تواند کار خود را آغاز کند
تولید حرارت : کویل های گرمایشی ( وبه طور کلی کویل ها) داخل اتومایزر را گرم می کنند .
یک فتیله از جنس مواد مختلف مانند پنبه ، بالای کویل قرار دارد: فتیله غوطه ور درون  e-liquid به محض تماس با حرارت ناشی از کویل ، دمای  e-liquid را افزایش می دهد . 
تولید بخار :وقتی جوس ویپ به دمای مناسب رسید ، به بخار تبدیل می شود .

طرز کار اتومایزر RBA چیست ؟

اصطلاح RBA بیانگر خاصیت بسته بندی کویل ، فیکس کردن آن به سیستم و افزودن یک فتیله است تا در نتیجه بخار نرم و ملایمی ایجاد شود . می توان دک ها را براساس نوع RBA رده بندی کرد و مصرف کننده قادر است براساس اولویت های خود آن ها را اصلاح نماید .

مزایای مخزن RِDA چیست ؟

با تولید ابرهای غلیظ و رایحه قوی ، تجربه ویپینگ شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد
به راحتی در جیبتان جای می گیرد
پنبه و کویل ها ارزان قیمت اند .
انتخاب های متنوعی دارید .

مزایای مخزن RTA چیست ؟

کمیت لیکوئید سطح ساب اهم ، عطر و رایحه گرید RDA و تولید بخار
قیمت ارزان در مقایسه با مخازن ساب اهم
سهولت استفاده در مقایسه با RDA
انعطاف پذیری برای استفاده با کویل های سفارشی

طرز کار RTA در ویپ چیست ؟

RTA نوعی اتومایزر قابل بازسازی (RBA) مجهز به یک دک نصب شده است که توسط یک درپوش فلزی مهروموم شده محصور می شود .
ایجوس درون مخزن این اتومایزر قرار می گیرد . درپوش محفظه به دودکشی وصل می شود که بخار را به دریپ تیپ (دهانه لبی) هدایت می کند .
نیروی جاذبه و فشار جریان ایجوس به درون مخزن و سپس درپوش محفظه را تسهیل نموده و در نهایت ایجوس از طریق کانال های اطراف دک به سمت بالا حرکت می کند .

3 در مورد “تفاوت RDA و RTA در ویپ (بررسی کامل و تخصصی)”

  1. سلام چقدر توضیحات خوبی دادید ممنون. یه سوال دارم برای تانک زئوس RTA چه پادی خوبه؟ قبلا ویپور و اسپایر داشتم میخوام یه پاد جدید بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد