مقایسه دستگاه drag x و drag 3

معرفی مشخصات محصول

ووپوو با دو سری جدید در راستای ماد ویپ های موفق DRAG، دوباره به عرصه پادماد بازگشته است. DRAG S و DRAG X دو AIOs پاد طور هستند که مثل Vinci از همان کویل های PnP استفاده می کنند و از بسیاری جهات جانشین مستقیم Vinci S و Vinci X محسوب می شوند.

هر دو دستگاه به چیپ ست GENE-TT مجهزند، پادهای 5/4 میلی لیتری می خورند و با پورت USP نوع C شارژ می شوند. مدل S دارای یک باتری داخلی 2600 میلی آمپری است اما مدل X  یک باتری 18650 می خورد بنابرانی بیشتر شبیه ماد است به خصوص اینکه یک اداپتور 510 مستقیما براساس ووپوو کار می کند.

 برای تست عملکرد معمولا حدود دو هفته به صورت روزانه از این  دستگاه استفاده می شود اما این دو مدل استثنا بودند و می توان به مدت یک هفته بی وقفه از آن ها استفاده کرد. در حال حاضر هم گزینه اصلی ویپینگ DL هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد DRAG X و S با ما همراه باشید.

قیمت: 99/33 دلار

رنگ: کلاسیک، فیبرکربن، رترو، مشاپ، شاه بلوطی، مارسالا، آبی کهکشانی.

کیفیت طراحی و ساخت

بیابید اول به جنبه زیبایی شناسانه بپردازیم: هر دو کیت فوق العاده اند! صادقانه باید گفت طراحی  نسخه های مشاپ و رترو بی نظیر و بی نقص است.

از بافت و جزئیات چرمی گرفته تا بافت پارچه ای مدل مشاپ و لنزهای Aegis اصلی ، DRAG X و S بهترین و خوش ساخت ترین دستگاه هایی هستند که در حال حاضر در بازار موجودند.

صددرصد مشخص نیست که ووپوو از چرم واقعی روی آن ها استفاده می کند یا نه اما خیلی واقعی به نظر می رسند.

شاید بعضی ها مارک بزرگ DRAG را جلوی آن دوست نداشته باشند اما ترکیب آن در مقایسه با مادها بهتر است. و در نهایت DRAG با یک چیز مهم شناخته می شود: صفحه نمایش بزرگ ، روشن و رنگی که می توانید حتی زیر تابش مستقیم خورشید هم توان مصرفی را ببینید. مواد شفاف PCTG کاربردی در پادها به خوبی با ماد مطابقت دارد .

حتی سیستم تنظیم جریان هوا هم عالی عمل می کند و برخلاف Vincis، جریان هوا کاملا در DRAGs قابل تنظیم است. فوق العاده است!

هر دو دستگاه در ابعاد کوچک تری از معادل های خود در Vinci ساخته شده اند و چون شکل گرد و کروی دارند بهتر در دست جا می شوند. Drag X با طول ، عرض و ارتفاع 95، 5/32 و 28 میلی متری ، 8 میلی متر بلندتر از DRAG S بوده و از ماد 18650 معمولی کمی بلند تر است.

با توجه به شکل کوچک و عرض مناسب، فاکتور شکل در هر دو دستگاه عالی است.

در مورد وزن هم باید گفت DRAG S با وزنی حدود 150 گرم به طور قابل توجهی از Vinci اصل سنگین تر است در حالیکه DRAG X 165 گرمی شباهت زیادی به Vinci X 175 گرمی دارد. جدا از اندازه و وزن، تنها تفاوت X و S این است که X درپوش باتری دارد. این درپوش باکیفیت است، به راحتی باز می شود و خیلی ساده جا می خورد.

پادهای این دستگاه خیلی بهتر از پادهای Vinci هستند و آهن رباها فوق العاده قوی اند. به علاوه قطعه دهانی این بار گرد طراحی شده و دقیقا مثل قطعه دهانی 510 است که برای ویپینگ DL بکار می رود. در مجموع DRAGs از تست کیفیت و طراحی سربلند بیرون می آید.

شروع کار

چپیست GENE.TT مثل یک تراشه GENE.AI آپدیت شده با یک افزونه اصلی است. یک حالت امتیازدهی وجود دارد که تقریبا نصف صفحه نمایش را اشغال می کند و پس از هر پک امتیازی را محاسبه کرده و آن را به امتیاز تحمعی می افزاید.

گویا برحسب سطح شما یا موارد دیگر در این زمینه مدال هایی به شما اعطا می شود. نکته آخر اینکه به نظر می رسد حالت امتیازدهی بی فایده است و کاش این فضای اشغال شده برای چیز مفیدتری به کار می رفت. اما شرایط همین است که هست!

نکته: براساس اطلاعات ارائه شده تو ووپوو  حالت امتیازدهی به طور پیش فرض فعال نمی شود و کاربران برای استفاده از آن محبور به ثبت نام آنلاین و تایید سن هستند.

به جز این، نشانگر توان مصرفی، ولتاژ، مقاومت و باتری سنج روی صفحه نمایش قرار دارد. طرز کار نسبتا ساده است.

  • پنج کلیک دکمه پاور، دستگاه را خاموش و روشن می کند.
  • سه بار کلیک روی دکمه فایر باعث تغییر حالت «هوشمند» و «RBA» در مدل X می شود.
  • برای تنظیم توان مصرفی کلید بالا یا پایین را فشار دهید.
  • فشار دادن همزمان کلید بالا و پایین رابط PUFF را فعال می کند(برای خروج دکمه فایر را به مدت 2 ثانیه نگه دارید).
  • فشردن کلید فایر در زمانی که در رابط PUFF هستید، اطلاعات چیپ ست را نشان می دهد.
  • فشردن همزمان فایر و کلید پایین، تعداد پک های روزانه شما را بازنشانی می کند.
  • فشردن همزمان فایر و کلید بالا باعث قفل دستگاه می شود(در حالت قفل نمی توانید آن را روشن کرده یا توان مصرفی را تغییر دهید).
  • با فشردن همزمان این سه کلید وارد رابط ساعت می شوید(برای خروج کلید فایر را به مدت 2 ثانیه نگه دارید).

به استثناء حالت امتیازدهی که در هرحال اجازه هیچ تراکنشی را نمی دهد، بقیه موارد خیلی شبیه مدل Vinci است. شمارنده پک یا به اصطلاح پاف تعداد پک های شما را در 14روز گذشته نشان می دهد و اساسا همه کلیدهای ترکیبی یکسان هستند.

مانند مدل Vinci، اگر مدل های X و S مدتی مورد استفاده قرار نگیرند به حالت آماده به کار می روند و برای راه اندازی باید کلید فایر را بفشارید. خوشبختانه در مدل DRAGs برای ورود به حالت آماده به کار حدود 30 دقیقه زمان لازم است ، بنابراین مسئله مهمی نیست.

پادها از قسمت پایین پر می شوند و درگاه شارژ مجدد پاد به اندازه کافی بزرگ است که حتی با قطره چکان هم می توانید آن را دوباره پر کنید. برای تعویض کویل فقط باید کویل قدیمی را بیرون کشیده و کویل جدید را جایگزین کنید. وقتی پاد سر جایش باشد توان دستگاه به صورت خودکار تنظیم می شود.

مدل S در حالت auto-draw و فشاری قابل استفاده است اما مدل X از حالت رسم خودکار یا auto-draw پشتیبانی نمی کند. این یک موضوع تکراری است(Vinci X هم از حالت auto-draw پشتیبانی نمی کند) و احتمالا این محدودیت ناشی از باتری های خارجی است. در هر حال برای خیلی ها حالت رسم خودکار در این دستگاه ها مهم نیست.

در نهایت، هر دو دستگاه فریمور قابل آپدیت هستند اما توجه داشته باشید که بنا به گفته ووپوو «ضلع خط دیتای نوع C با یک مثلث روبه پایین مشخص شده است».

عملکرد

هر دو دستگاه مجهز به یک کویل 3/0 اهمی هستند اما DRAG X یک کویل مش 15/0 اهمی با توان مصرف 80-60 و DRAG S کویل مش 2/0 اهمی با توان 60-40 دارد.

این کویل های جدید با سوراخ های فتیله ای که خیلی جالب برش خورده اند، طراحی جالبی دارند- در حقیقت سوراخ ها به اندازه کافی در معرض دید هستند تا فتیله گذاری به درستی انجام شود.

می توانید هر دو کویل را با جویس های 30/70 و 20/80 میلی گرمی امتحان کنید، مشکلی ندارد.

کویل 15/0 اهمی رایحه و طعم عالی دارد و در توان 65-60 ابرهای عظیمی ایجاد می کند.اکیدا توصیه می شود از باتری های 25 میلی آمپر مثل VTC5As استفاده کنید و در زمان استفاده از این کویل توان بیشتر از 70 وات را امتحان نکنید. در واقع هیچ دلیلی ندارد که توان را به بالای 65 وات برسانید چون عملکرد دستگاه عالی است.

تنها عیب این کویل این است که گاهی به خصوص وقتی زنجیروار ویپ می کنید، قطعه دهانی آن داغ می شود. این بیشتر در زمان نو بودن کویل اتفاق می افتد و کویلی که بتواند با توان بالا کار کند زیاد گران نیست.

رایحه کویل 2/0 اهمی هم عالی است ؛ اگرچه به اندازه کویل 15/0 اهمی ابر تولید نمی کند اما فرق زیادی با هم ندارند. این کویل به طور قابل توجهی خنک تر است اما به حدی نیست که بتون سطح نیکوتین را بالا برد.

اگر مسیر جریان هوا را به صورت نصفه نیمه ببندید ، عطر و رایحه بهتری را تجربه خواهید کرد اما قطعه دهانی داغ می شود

. می توانید فقط 3/2 جریان هوا را باز بگذارید و از یک ویپ فوق العاده لذت ببرید.

معلوم نیست سازندگان این دستگاه چطور توانسته اند این کار را انجام دهند اما  اتصالات پاد ماد کاملا خشک است.

فقط چند قطره به سختی دیده می شود!

در مورد طول عمر کویل هم باید گفت می توانید هر دو مدل را امتحان کنید و نتیجه در هر دو مورد رضایت بخش است ؛ به علاوه طول عمر این کویل ها خیلی بالاست به طوری که می توانید پادها را حداقل 5 بار (احتمالا نزدیک به 7 بار) پر کنید و با وجود اینکه به اندازه کافی سیاه شده اند و وقت تعویض است اما هنوز هم کار می کنند.

نکته جالب این است که کویل 15/0 اهمی در توان 60-40 خیلی خوب کار می کند و به کویل 2/0 اهمی ارجحیت دارد.

اما صرفنظر از کارایی، پیشنهاد می شود برای مواقعی که بیرون هستید یک پاد ثانویه و چند کویل 6/0 اهمی تهیه کنید.شاید کویل 6/0 اهمی به اندازه این دو معطر و خوش رایحه نباشد اما توان مصرفی کم تری دارد و باتری دیرتر تمام می شود.

اگر کویل 1/0 اهمی ندارید، نمی توانید این کیت را برای MTL امتحان کنید اما به نظر می رسد با سیستم جدید جریان هوا، ویپینگ شدید MTL امکانپذیر نباشد.

کاش آن ها مجهز به سری RBA بودند اما اگر قیمت پایین باشد، همین هم خوب است. به نظر می رسد باید سری RBA فعلی مجددا طراحی شود ؛ اگر آن را روی Vinci Air و Navi امتحان کنید به خاطر پیچ های شش گوش و زاویه عجیب پورت های فتیله به دردسر می افتید.

در نهایت ووپوو می گوید که به زودی یک اداپتور 510 عرضه می کند تا شما بتوانید با مخازن خودتان از X و S استفاده کنید. احتمالا یک مخزن ساب اهم 24 میلی متری به خوبی بالای این مادها قرار می گیرد و بهتر است برای دوام بیشتر باتری آن را با یک مخزن MLT استفاده کنید.

عمر باتری و شارژ

  عمر باتری دستگاه DRAG X به 18650 شما بستگی دارد ولی  VTC5A در توان 65-60 تقریبا یک ساعت و نیم کار می کند. DRAG S با کویل 2/0 اهمی در 50 وات حدود دو پاد 8/0 میلی متری مصرف می شود.

در مورد سرعت شارژر توصیه می شود 18650ها را  با یک شارژر خارجی شارژ کنید. زمان شارژ کامل را یک ساعت و بیست دقیقه تنظیم کنید که با توجه به باتری 2600 آمپر ساعتی بسیار سریع شارژ می شود. حتی اگر میزان ظرفیت باتری کمی بالا باشد، شارژ 2 آمپری مناسب به نظر می رسد. هر دو دستگاه با پورت USB نوع C  شارژ می شوند و هیچکدام از ویژگی pass-thru پشتیبانی نمی کنند ؛ البته با توجه به فست شارژ بودن DRAG S، این موضوع خیلی مهم نیست.

به عنوان یک نکته جانبی، DRAG X در زمان برداشتن باتری، تعداد پک ها را روی شمارنده نشان می دهد و این عالی است اما زمان را پاک می کند و می تواند بسیار آزاردهنده باشد چون هربار از شما می پرسد که می خواهید ریست کنید یا نه!

برای خروج از منوی تنظیمات ، یک کلیک طولانی روی دکمه فایر کافیست؛ بنابراین اگر از ساعت و تلفن همراه خود برای تشخیص زمان استفاده نکنید، مشکلی پیش نمی آید. امیدواریم که این شرکت بتواند در آینده نزدیک با به روزرسانی فریمور این مشکل را برطرف کند.

مزایا/معایب

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر جذاب و فوق العاده
  • قطعات چرمی نرم و لطیف
  • پادهای شفاف و بزرگ
  • پورت شارژ بزرگ( و یک دو شاخه خوب)
  • آهن رباهای قوی
  • صفحه نمایش رنگی بزرگ و روشن
  • جریان هوای کاملا قابل تنظیم
  • بدون هیچ گونه نشتی
  • سهولت استفاده
  • عطر ، رایحه و تولید بخار عالی در هر دو کویل
  • کویل 15/0 اهمی برای توان های کم تر هم قابل استفاده است.
  • طول عمر خوب کویل
  • تنوع کویل های انتخابی(از جمله گزینه های کم مصرف تر)
  • ·        510 اداپتور فعال
  • DRAG X و باتری 18650
  • ظرفیت عالی DRAG S (2600 میلی امپر ساعت)
  • پورت شارژر USB نوع C
  • DRAG S  فست شارژ( یک ساعت و 20 دقیقه)
  • ویژگی امتیازدهی مفید به نظر نمی رسد( و نصف صفحه نمایش را اشغال می کند).
  • با تعویض باتری، DRAG X زمان را بازنشانی می کند.
  • ویپینگ فاقد pass-thru
  • ممکن است بعضی ها لوگوی « DRAG» را دوست نداشته باشند.
  • قطعه دهانی گاهی داغ می کند.
  • سنسور کشش ضعیف (DRAG S)

تصاویر درگ ایکس و درگ 3

اگر مطمئن نیستید که کدام دستگاه برای شما مناسب تر است، به این اطلاعات کلی توجه کنید. DRAG X کمی بلندتر است، حالت auto-draw ندارد، با یک باتری 18650 کار می کند و توان مصرفی آن 20 وات یا بیشتر است.به علاوه در هر بار تعویض باتری باید زمان را بازنشانی کنید؛ دو دستگاه فقط از این نظر با هم فرق دارند.

علاوه بر مشکل جزئی تنظیم زمان، می توان ویژگی عجیب امتیازدهی را حذف کرد تا استفاده بهینه از فضای صفحه نمایش صورت گیرد. از نظر کیفیت ساخت و طراحی، پاد ماد درگ برتری قابل ملاحظه ای دارد.

Vincis ها هم قبلا دستگاه های خیلی خوبی بودند اما درگ ها از هر نظر بهترند. کویل های جدید تکان می خورند، تنظیم کامل جریان هوا عالی است و زیبایی کلی و کیفیت ساخت درگ X و S را به محبوب ترین پاد مادهای حال حاضر بازار تبدیل کرده است.

این دستگاه ها جمع و جورند و درگ S از X پرکاربردتر است.

اما اگر دنبال دستگاهی هستید که طول عمر باتری بیشتری داشته باشد، از درگ X با باتری 18650 قابل تعویض استفاده کنید.

به طور کلی این دستگاه ها فوق العاده اند و از دو ویژگی مهم سهولت کاربرد و قابلیت انتقال برخوردارند.

2 در مورد “مقایسه دستگاه drag x و drag 3”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد