مزایا استفاده از ارز دیجیتال

ارز رمزنگاری‌شده یا همان کرپیتوکارنسی ارز دیجیتالی است که جایگزین روش‌های سنتی‌تر مبادله مانند پول نقد یا کارت اعتباری شده است.

برخی ارزهای رمز پایه را ابزاری مالی برای کلاهبرداران، تروریست‌ها و جنایتکاران می‌دانند به‌ویژه اینکه این نوع ارز در کلاهبرداری باج افزارها و تجارت در دارک وب بکار می‌رود.

از طرف دیگر، افزایش اخیر ارزش بیت کوین سبب شد تا کریپتوکارنسی به‌عنوان نوعی سرمایه‌گذاری مناسب قلمداد شود و با توجه به این‌که فناوری بلاکچین از آن پشتیبانی می‌کند، تأثیر مثبتی بر کیف پول یا شیوه‌های تجارت سرمایه‌گذاران بزرگ در سراسر جهان داشته است.

ما در این مقاله جنبه‌های مثبت و مزایای ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم و به ین موضوعاتی می‌پردازیم که این نوع ارز را به جایگزینی مناسب برای تجارت مالی تبدیل می‌کند.

مزایای کریپتوکارنسی

معاملات

در معاملات تجاری سنتی کارگزاران، نمایندگان و نماینده‌های حقوقی می‌توانند هزینه و پیچیدگی قابل‌توجهی را در روند معامله ایجاد کنند. دفتربازی، حق کمیسیون، اجرت کارگزاری و مواردی از اینسس قبیل در این‌گونه معاملات به چشم می‌خورد.

یکی از مزایای معاملات کریپتوکارنسی این است که معاملات تک‌ به‌ تک در ساختار شبکه‌ای همتا به همتا انجام‌شده و نقش واسطه یا دلال حذف می‌شود؛ درنتیجه مسیرهای حسابرسی شفاف‌تر شده،

در مورد اینکه طرفین معامله چه کسانی هستند سردرگمی کم‌تری به وجود می‌آید و چون طرفین معامله یکدیگر را می‌شناسند،

پاسخگویی بهتری جریان دارد.

انتقال دارایی

بنا به نظر یکی از تحلیلگران مالی، بلاکچین کریپتوکارنسی شبیه پایگاه داده عظیم حقوق مالکیت است که می‌تواند در یک سطح برای اجرا و تصویب قراردادهای دوطرفه کالاهایی مانند اتومبیل یا املاک و مستغلات به کار رود.

با این‌ حال اکوسیستم کرپیتوکارنسی بلاکچین در تسهیل حالت‌های ویژه انتقال نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به‌عنوان‌ مثال می‌توان از قراردادهای کرپیتوکارنسی برای افزودن تأییدیه شخص ثالث، ارجاع به حقایق خارجی یا تکمیل در تاریخ یا زمان مشخص آتی استفاده کرد و ازآنجایی‌ که شما به‌ عنوان دارنده این ارز حق حاکمیت انحصاری حساب خود را دارید، زمان و هزینه انجام انتقال دارایی به حداقل می‌رسد.

انجام معاملات محرمانه

در سیستم‌های نقدی/ اعتباری، هر بار که معامله‌ای انجام می‌دهید کل سابقه معاملات شما به سندی برای بانک یا آژانس اعتباری مربوطه تبدیل می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال شاید موجودی حساب شما برای اطمینان از وجود بودجه کافی بررسی شود.

در زمان انجام معاملات پیچیده‌تر یا به‌اصطلاح حیاتی، بررسی دقیق‌تری از سابقه مالی شما به عمل می‌آید.

یکی دیگر از مزایای کریپتوکارنسی این است که تمام معاملات شما درواقع مبادله‌ای منحصربه‌فرد بین دو طرف است و طرفین می‌توانند راجع به شرایط آن مذاکره کرده و به توافق برسند.

علاوه بر این تبادل اطلاعات بر اساس فشار انجام می‌شود،

به این وسیله می‌توانید دقیقاً آنچه را که می‌خواهید برای گیرنده ارسال کنید. با این کار به‌خوبی از حریم خصوصی سابقه مالی خود در برابر تهدید حساب یا سرقت هویت محافظت می‌کنید، موضوعی که در سیستم سنتی به دغدغه‌ای جدی تبدیل‌شده و اطلاعات در هر نقطه‌ای از زنجیره معاملات افشا می‌شوند.

هزینه‌های معامله

مطمئناً می‌دانید در روش سنتی برای نوشتن چک، انتقال وجه، اعلام موجودی و حتی نفس کشیدن باید کارمزد بپردازید!

هزینه‌های معاملات می‌تواند خسارت سنگینی به بار آورد مخصوصاً اگر در طول یک ماه معاملات زیادی انجام دهید.

ازآنجاکه دیتا ماینرها (سیستم‌های رایانه‌ای جداگانه و از راه دور) که number crunching را انجام می‌دهند و تضمین می‌کنند بیت کوین و دیگر ارزهای رمز پایه خسارات خود را از شبکه کریپتوکارنسی دریافت خواهند کرد، معمولاً هزینه معاملات اعمال نمی‌شود.

اگر برای نگهداری کیف پول ارز دیجیتال از خدمات مدیریت شخص ثالث استفاده کنید، هزینه‌های خارجی باید بپردازید اما یکی دیگر از مزایای کرپیتوکارنسی این است که هزینه مذکور خیلی کم‌تر از هزینه‌های معاملاتی سیستم‌های مالی سنتی است.

دسترسی بیشتر به اعتبار

انتقال داده دیجیتال و اینترنت رسانه‌ای است که تبادل ارزهای رمز پایه یا به‌اصطلاح کرپیتوکارنسی را تسهیل می‌کند؛

لذا این خدمات به‌طور بالقوه برای هرکسی که اطلاعاتی در مورد شبکه‌های کرپیتوکارنسی داشته و به وب‌سایت‌ها و پورتال‌های مربوطه دسترسی دارد، قابل‌دستیابی است.

بر اساس برآوردهای انجام‌شده در حال حاضر 2/2 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت یا تلفن همراه دسترسی دارند ولیکن سیستم‌های بانکداری و مبادله سنتی در دسترس این افراد نیست.

اکوسیستم کریپتوکارنسی این توانایی را دارد که پس از ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز (دیجیتالی و نظارتی)، انتقال دارایی و پردازش معاملات را برای این بازار گسترده مصرف‌کنندگان مهیا سازد.

تسهیل تجارت بین‌المللی

ارزهای رمز پایه در ذات خود مشمول نرخ ارز، نرخ بهره، هزینه‌های معاملاتی یا سایر مالیات‌های اعمال‌شده نیستند،

هرچند تا به امروز نیز رویه‌های قانونی در این زمینه ورود نکرده‌اند.

می‌توان با کاربرد مکانیسم همتا به همتای فناوری بلاکچین انتقالات و معاملات بین‌المللی را انجام داد بدون اینکه مشکلات نوسانات ارز و موارد مشابه به وجود آید.

مالکیت فردی

در سیستم بانکی یا کارت اعتباری سنتی، شما به‌طور مؤثر نظارت وجوه خود را به شخص ثالث واگذار می‌کنید.

ممکن است حساب‌ها بدون اطلاع قبلی به خاطر نقض شرایط خدمات یک موسسه مالی مسدود شوند و شما به‌عنوان دارنده حساب باید برای بازگشت به سیستم رویه‌ای طولانی را پشت سربگذارید.

احتمالاً بزرگ‌ترین مزیت کرپیتوکارنسی این است که با عدم واگذاری مدیریت کیف پول خود به یک سرویس شخص ثالث، تنها مالک کلیدهای رمزگذاری خصوصی و عمومی مربوطه هستید و این کلیدها درواقع هویت یا آدرس شبکه کرپیتوکارنسی شما را تشکیل می‌دهند.

سازگاری

در حال حاضر بالغ‌بر 1200 ارز رمزنگاری‌شده یا آلتکوین در سراسر جهان در گردش است.

بسیاری از آن‌ها کاملاً زودگذرند اما بخش قابل‌ملاحظه‌ای نیز برای کاربردهای خاص ایجادشده‌اند که این امر از انعطاف‌پذیری پدیده کرپیتوکارنسی حکایت دارد.

به‌عنوان‌مثال می‌توانید یا “privacy coins” یا رمز ارزهای پیگیر گریز هویت خود را در بلاکچین مخفی کنید یا شاید بدانید توکن های زنجیره عرضه به‌منظور تسهیل عملیات این زنجیره در صنایع مختلف به کار می‌روند.

امنیت قوی

برخلاف معاملات برگشت هزینه که توسط شرکت‌های کارت اعتباری مجاز انجام می‌شود، زمانی که انتقال کرییپتوکارنسی تائید شد نمی‌توان آن را برگشت داد.

این راهکاری برای مقابله با کلاهبرداری است و به‌منظور بازپرداخت در صورت اشتباه یا سیاست بازگشت حتماً باید خریدار و فروشنده با هم به توافق برسند.

درنهایت تکنیک‌های رمزگذاری قوی که در کل دفتر توزیع‌شده (بلاکچین) و پروسه معاملات کرپیتوکارنسی از کلاهبرداری یا دست‌کاری حساب مشتریان جلوگیری می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد