مقایسه ویپ , پاد و پاد ماد: انتخاب مناسب چیست؟

این روزها به فکر خرید ویپ افتاده اید؟

همیشه زمان خوبی برای خرید یک کیت ویپ جدید است چون تولیدکننده ها هیچ وقت دست از عرضۀ محصولات جدید برنمی دارند.

البته الان تصمیم گیری برای خرید کیت مناسب خیلی سخت تر از همیشه است؛ در واقع امروز نوع کاملاً جدیدی از دستگاه های ویپ توجه شما را به خودش جلب می کند: پاد ماد!

مدتی است ویپ پادها پرطرفدارترین محصول صنعت ویپ بوده اند ، البته این محبوبیت بی دلیل نیست: دستگاه ویپ پاد مناسب، انتخاب ایده آل تازه کارهاست.

همزمان با غوغای ویپ پادها، اتفاق جالبی پیش آمد. کسانی که مدت ها از سیستم های پاد استفاده می کردند، به فکر ارتقاء افتادند و نمی خواهند مادهای مخزن دار بزرگ را بخرند؛ آنها دنبال خرید سیستم های پاد ارتقاء یافته اند.

این تمایل به تولید پاد ماد منجر شد: یک دستگاه ویپ که ویژگی های پیشرفته تری دارد ولی هنوز ای لیکوئیدش را به جای مخزن، داخل پاد ذخیره می کند.

آخرین مدل پادمادهایی مثل SMOK RPM 2 فول آپشن هستند؛ این دستگاه ها حتی برای کسانی که ماد می کشند و قبلاً هیچ وقت از سیستم های پاد استفاده نکردند هم مناسب است. در این مقاله قصد داریم پاد ماد و ویپ ماد را با هم مقایسه کنیم.

تفاوت اصلی ویپ ماد و پادماد

قبل از مقایسه دقیق ویپ ماد و پادماد ، اول بیایید ویژگی های اصلی هر دو دستگاه را بررسی کنیم. پادماد ای لیکوئید را در یک پاد پلاستیکی ذخیره می کند که قابل جابجایی و یکبار مصرف است.

پادماد یک دستگاه اختصاصی است و فقط با مدل پاد تولید شده برای همان دستگاه کار می کند. از طرف دیگر، بالای ویپ ماد یک رزوه قرار دارد که محل قرارگیری مخزن قابل جابجایی است.

ویپ ماد با یک مخزن ساب اهم عرضه می شود اما اگر بخواهید می توانید مخزن ساب اهم را بردارید و آن را به یک مخزن دیگر وصل کنید.

شاید تعجب کنید که با وجود دستگاه های همه کاره، چرا یک نفر می خواهد دستگاه ویپ اختصاصی بخرد؛ اما انگار اولین و مهمترین مزیت پادماد را یادتان رفته است!

پاد ماد ها شیک تر و ساده ترند

بزرگ ترین مزیت پادماد این است که برخلاف ظاهر جمع و جورش ، آپشن های یک مادویپ را دارید؛ تازه شیک تر است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

مجبور نیستید با رزوه ها سرو کله بزنید چون پاد داخل دستگاه می افتد. لازم نیست نگران این باشید که کویل جدید را درست نصب کردید یا نه چون پاد به داخل فشار داده شده و بیرون می آید.

در مورد سرهم کردن دستگاه هم جای نگرانی نیست چون دستگاه فقط با مجموعه محدودی از کویل ها کار می کند و می تواند آنها را به طور خودکار تشخیص بدهد.

برخلاف ویپ مادهای قدیمی ، پادماد داخل جیبتان مثل یک تکه آجر نیست. به طور کلی پادمادها شیک ترین و زیباترین دستگاه های ویپ بازارند.

پاد ماد ها دستگاه های اختصاصی هستند

حالا باید ایراد اصلی پاد ماد را بررسی کنیم. پاد ماد یک دستگاه اختصاصی است یعنی فقط با پادها و کویل هایی که توسط تولیدکننده برای همان دستگاه خاص ساخته شده، کار می کند.

مسلماً هدف طراحی پادماد این بوده که تجربۀ ویپینگ فوق العاده ای را برایتان به وجود بیاورد ولی این طراحی اختصاصی دستتان را می بندد.

موقع استفاده از ویپ ماد میتوانید از هر مخزنی که دوست دارید استفاده کنید اما با پادماد فقط باید از همان کویل هایی استفاده کنید که تولیدکننده می خواهد.

یادتان باشد شاید یک روز دستگاه ویپ اختصاصی از مد بیفتد چون پاد ماد با کویل ها و پادهای ساخته شده توسط تولیدکننده کار می کند و ممکن است تولیدکننده دیگر لوازم جانبی آن را نسازد. در این صورت دستگاه به هیچ دردی نمی خورد.

اگر پادماد یک برند بزرگ را خریدید، حداقل یکی دو سال مشکلی برای یافتن پاد و کویل ندارید؛ تا آن زمان هم که خدا بزرگ است و یک دستگاه جدید می خرید.

پادماد آپشن هایی دارد که با ویپ ماد رقابت می کند

یک پاد ماد خوب جریان هوای قابل تنظیم، توان متغیر، چندین نوع کویل قابل تعویض و خیلی چیزهای دیگر دارد. حتی اگر از سبک مستقیم به ریه خوشتان می آید و عاشق تولید ابرهای بزرگ هستید، می توانید این تجربه را با پادماد مدرن داشته باشید. پادمادهای امروزی مسلماً آن دستگاه های ویپ دهان به ریه با نیکوتین قوی همیشگی نیستند و از خیلی جهات تغییر کرده اند.

هزینۀ نگهداری پادماد و ویپ ماد مثل هم است

در بلند مدت، پادماد و ویپ ماد از نظر هزینه فرقی ندارند. در هر دو مورد، باید مدام کویل بخرید چون کویل ها پرمصرف ترین قطعۀ هر ویپ هستند. قیمت کویل مخزن و پاد فرقی ندارد برای همین می گوییم که از نظر هزینۀ مثل هم هستند.

تمیز کردن مخازن ویپ ساده تر است

شاید موقع خرید دستگاه ویپ خیلی به فکر تعمیر و نگهداری نباشید ولی اگر دوست دارید مرتب از طعم های مختلف استفاده کنید باید به این مساله توجه کنید. شستن ویپ پاد غیرممکن است.

شما نمی توانید پاد را جدا کنید؛ پس اگر بخواهید آن را بشویید در خارج کردن آب به مشکل می خورید. در صورتیکه از طعم های مختلف استفاده می کنید بهترین راه این است که برای هر طعم یک پاد مخصوص داشته باشید.

خیلی از مردم دوست دارند چندتا پاد بخرند چون هر وقت دلشان بخواهد می توانند از طعم مورد علاقه شان استفاده کنند بدون اینکه طعم ها با هم قاطی شوند.

با این همه، بالاخره پاد کثیف می شود و بایدآن را عوض کنید.

وقتی مخزن داشته باشید دیگر لازم نیست نگران باشید چون هر وقت بخواهید می توانید مخزن را باز کنید، بشویید و خشک کنید.

مخازن ویپ طعم بهتری دارند

یکی از تفاوت های اصلی پادها و مخزن ها این است که مخزن ها شیشه ای و پادها پلاستیکی اند. بعضی ها علاقه ای به مواد پلاستیکی ندارند چون فکر می کنند پلاستیک طعم ای لیکوئید را عوض می کند.

از ظرف دیگر شیشه خنثی است و با ای لیکوئید واکنش نمی دهد. اگر حس چشایی و بویایی تان اینقدر قوی است که کم ترین تغییر طعم را حس کند، بهتر است سراغ ویپ ماد با مخزن شیشه ای بروید. البته یادتان باشد همیشه هم نمی توان دور پلاستیک را خط کشید چون به هرحال بیشتر ای لیکوئیدها در بطری های پلاستیکی عرضه می شوند.

ویپ ماد دوام بیشتری دارد

اگر ویپ ماد با باتری های قابل جابجایی بخرید، احتمالاً دستگاه تان نسبت به پاد ماد یا ویپ ماد دارای باتری دائمی بیشتر عمر می کند.

علتش این است که بعداز چندصد بار شارژ و تخلیۀ باتری، ظرفیت باتری لیتیوم یون برای همیشه کم می شود، آخرش هم باتری اصلاً شارژ نمی شود!

وقتی دستگاه ویپ شما دیگر شارژ نمی شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر دستگاه مثل بیشتر پادمادها باتری دائمی دارد، باید آن را دور بیندازید.

در صورتی که دستگاه شما یک باتری قابل جابجایی دارد، کافیست باتری جدید را در آن قرار دهید و استفاده کنید. از این نظر، ویپ ماد با باتری قابل جابجایی با دوام تر از یک پادماد است. پس اگر می خواهید بیشتر از یک سال از دستگاه تان استفاده کنید به این نکته توجه داشته باشید.

این روزها، پادمادها با باتری قابل جابجایی توجه زیادی را به خودشان جلب کرده اند و باید مثل ویپ مادها دوام خوبی داشته باشند.

به علاوه، باتری تنها قسمت دستگاه ویپ نیست که ممکن است از کار بیفتد. با وجود اینکه ویپ ماد با باتری جابجایی از نظر تئوری عمر بیشتری نسبت به بقیۀ دستگاه ها دارد، ممکن است به دلیل خرابی یکی از اجزای الکترونیکی اش از کار بیفتد. چیزهایی زیادی می تواند باعث خرابی دستگاه شود.

پامادها دستگاه های مقاومی هستند و دیرتر خراب می شوند.

همانطور که می دانید پاد از جنس پلاستیک است پس اگر بیفتد یا ضربه بخورد سالم می ماند، ولی اگر مخزن شیشه روی یک سطح سخت بیفتد می شکند.

شما می توانید برای همۀ مخازن موجود در بازار محفظه های شیشه ای یدکی بخرید اما باز هم احتمالش هست که بشکند؛ پس نتیجه می گیریم پادها از این نظر بهترند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد