نحوه پر کردن مخزن ویپ

حتی اگر تازه کار باشید، روش پر کردن مخزن اینقدر ساده است که با خودتان می گویید نیاز به هیچ آموزشی ندارد. درب مخزن را باز می کنید، مقداری ای لیکوئید می ریزد و می کشید؛ درست است؟!

در واقع، مثل خیلی از جنبه های دیگر ویپینگ، پرکردن مخزن به ظاهر ساده است ولی اینطوری که به نظر می رسد نیست.

به طور کلی این کار به دو روش انجام می شود: پر کردن مخزن جدید یا بعد از نصب کویل جدید که باید حتماً درست انجام شود وگرنه کویل می سوزد.

پس چه بخواهید مخزن را برای اولین بار پر کنید یا هزارمین بار، خیلی مهم است که برای انجام درست این کار وقت بگذارید.

پر کردن مخزن ویپ با کویل جدید

اگر موقع پر کردن مجدد مخزن یک اشتباه کوچک بکنید مشکل خاصی پیش نمی آید ولی یادتان باشد هیچ وقت یک کویل را قبل از آماده سازی استفاده نکنید.

موقع آماده سازی کویل جدید، قبل از شروع به استفاده، فتیلۀ پنبه ای را کاملاً با ای لیکوئید خیس کنید. این خیلی مهم است چون اگر فتیله خیس نشود، می سوزد.

کویل با فتیلۀ سوخته ، طعم سوختگی می دهد و دیگر درست نمی شود؛

برای آماده سازی کویل جدید، بطری ای لیکوئید را بردارید و کویل را به آن آغشته کنید. قبل از خیس شدن فتیلۀ پنبه ای، چند لحظه ای حباب تشکیل می شود.

یادتان نرود که فتیلۀ بالای کویل را هم خیس کنید. وقتی دیگر هیچ جای پنبه خشک نبود، وقتش است که مخزن را سر جایش بگذارید و آن را پر کنید.

قبل از شروع ویپ، حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا فتیله کاملاً با ای لیکوئید خیس شود.

موقع شروع استفاده از کویل جدید، بهتر است از توان پایین تری استفاده کنید. وقتی مطمئن شدید که کویل درست کار می کند، کم کم توان را بالا ببرید.

روش پر کردن مخزن ویپ که از بالا باز می شود

بیشتر مخازن امروزی از بالا باز می شوند چون ویپرها اینطوری دوست دارند. اگر مخزن شما از پایین باز می شود باید قبل از پر کردن ، آن را بردارید. اگر مخزن از بالا باز شود، هم راحتتر است و هم کثیف کاری کم تری دارد.

ساده ترین راه یادگیری روش بازکردن مخزن ویپ این است که دفترچۀ راهنما را بخوانید. اگر دفترچه راهنما ندارید، نزدیک سر مخزن دنبال یک نشانگر یا علامت باشید. معمولاً می توانید مخزن ویپ را به سه روش باز کنید:

  • بالای مخزن دنبال علامت بگردید و آن را به آرامی فشار دهید. اگر قسمت سفت بالای مخزن باز شود، مخزن تان کشویی است.
  • بالای مخزن دنبال یک دکمه باشید و آن را فشار دهید. اگر باز شد، مخزنتان دکمه ای است.
  • در صورتی که بالای مخزن هیچ علامتی ندیدید، سعی کنید قسمت بالای مخزن را بچرخانید. اگر باز شد مخزنتان پیچی است.

بعضی از مخازن، کلاهک قفل کودک دارند.

در این صورت شاید لازم باشد موقع فشردن یا کشیدن، قسمت بالایی مخزن را بپیچانید. هیچ استاندارد جهانی برای مخازن قفل کودک وجود ندارد پس باید حتماً به دفترچۀ راهنمای مخزن تان مراجعه کنید.

یکی از چیزهای خوب در مورد استفاده از مخازنی که از بالا باز می شوند این است که این مخازن معمولاً امکانات دیگری هم دارند؛ مثلاً پورت های سیلیکونی که مخزن را مهر و موم می کنند و جلوی نشتی را می گیرند.

نازل بطری ای لیکوئید را روی پورت مخصوص پر کردن بگذارید و آرام فشار دهید تا ای لیکوئید داخل مخزن بریزد. صبر کنید! اگر بخواهید خیلی سریع مخزن را پر کنید، ایجوس بیرون می زند.

صرفنظر از نوع مخزن، یادتان باشد پورت پر کردن مخزن هیچ وقت وسط نیست؛ سوراخ وسطی کانال هواست. در مخزنی که از بالا پر می شود، سوراخ وسط به کویل و در مخزنی که از پایین پر می شود، به قسمت دهانی می رسد. در هر حال اگر ای لیکوئید به این سوراخ برسد، دست هایتان کثیف می شود.

در نهایت موقع پر کردن مخزن بهتر است آن را تا خرخره پر نکنید. وقتی از مخزنتان هوا می کشید، نوعی خلاء ضعیف در آن ایجاد می شود. این خلاء از نشت ای لیکوئید از مخزن جلوگیری می کند. برای اینکه چنین خلائی به وجود بیاید، باید بالای مخزن ویپ را خالی بگذارید.

روش پر کردن مخزن ویپی که از پایین باز می شود

همانطور که گفتیم، مخازنی که از پایین باز می شوند مثل قبل رایج نیستند چون کار با آنها خیلی راحت نیست و قبل از پر شدن باید مخزن را از ماد جدا کنید. البته باید بدانید که استانداردهای مدرن طراحی مخزن ویپ هم عوض شده اند و برای همین هم دیگر از این جور مخزن نمی سازند.

برای اینکه مخزن ویپ از پایین باز شود باید یک دودکش داخلی و محفظه ای داشته باشید که محفظۀ شیشه ای مخزن را سرجایش نگه دارد.

در غیر این صورت، اگر قسمت پایینی را بردارید شیشه می افتد و مخزن خالی می شود. در مخزن مدرن کویل، دودکش هم هست و مخزن را نگه می دارد؛ پس پر کردن از بالا هم از نظر راحتی بهتر است و هم برای نگه داشتن مخزن.

اگر مخزنتان 3-2 سال کار کرده، احتمالاً از مدل های قدیمی است که از پایین باز می شدند. این مخزن ها از محفظۀ فلزی و دودکششان شناخته می شوند که شیشه را سرجایش نگه می دارند.

باز کردن مخزن ویپ

برای باز کردن مخزنی که از پایین پر می شود، مخزن را از ماد جدا کنید و آن را برعکس نگه دارید. شاید بهتر باشد یک دستمال کاغذی زیر قسمت دهانی مخزن بگذارید تا چکه نکند.

قسمت پایینی مخزن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جدا شود. در بیشتر موارد، کویل اتومایزر به بخش پایینی مخزن چسبیده و از آن بیرون می آید.

نیمۀ پایینی مخزن را کنار بگذارید و نیمۀ بالایی را نگه دارید. حالا بطری ای لیکوئید را بردارید.

پر کردن مخزن ویپ

بعد از جداکردن قسمت پایینی، قسمت دهانی مخزن، محفظۀ شیشه ای و دودکش در دستتان باقی می ماند.

وقتی مخزنتان از پایین پر شود دیگر لازم نیست نگران ریختن ای لیکوئید روی پورت پرکننده باشید؛ می توانید آن را مستقیماً داخل مخزن بریزید ولی مواظب باشید ای لیکوئید وارد دودکش مخزن نشود. د

ر غیر این صورت، از قسمت دهانی مخزن بیرون می ریزد.

دودکش مثل یک خط تراز عمل می کند؛ وقتی ای لیکوئید نزدیک سطح دودکش باشد، مخزن پر است.

آن را بیش از حد پر نکنید چون نشتی می دهد. قسمت پایینی را سر جایش بگذارید.

موقع پیچاندن مخزن حواستان باشد که رزوه ها را درست قرار دهید چون باز هم نشت می کند. مخزن را دوباره به ماد وصل کنید.

اگر قصد کوهنوردی دارید، مخزن را کاملاً پر نکنید!

آیا می خواهید به ارتفاعات بروید؟ در این صورت باید بدانید که مخازن ویپ در ارتفاع بالاتر از 2000 فوت نشت می کنند.

در واقع، تغییرات فشار هوا ای لیکوئید را به داخل کویل هل می دهد و باعث می شود از مخزن بیرون بزند. پس در این مواقع نصف مخزن را پر کنید تا مشکل نشتی پیش نیاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد