نحوۀ نگهداری جوس ویپ

آیا تا حالا تعداد زیادی ایجوس داشتید؟

شاید شما هم مثل یک کلکسیونر دوست داشته باشید چندین مدل بطری ایجوس داشته باشید، شاید هم آنها را برای روز مبادا ذخیره می کنید.

این احتمال هم هست که کلی بطری دارید چون فروشگاه اینترنتی ویپ مورد علاقۀ تان تازگی حراجی داشته!

در هر حال باید بدانید که ایجوس یا همان ای لیکوئید طول عمر محدودی دارد و روش نگهداری آن خیلی روی طعمش اثر می گذارد.

وقتی این مقاله را خواندید، آماده اید تا ایجوس کافی ذخیره کنید و با خیال راحت ویپ بکشید.

ایجوس را در جای خنک و تاریک نگهدارید

هوا، نور و گرما سه عاملی هستند که خیلی زود ایجوس را فاسد می کنند؛ شما می توانید دو عامل نور و گرما را کنترل کنید!

کافیست بطری را داخل کابینت بگذارید.

هرچه مولکول های داخل بطری ایجوس بیشتر گرم شوند، با سرعت بیشتری در بطری حرکت می کنند و همین باعث فاسد شدن آن می شود. باید جلوی این را بگیرید.

حالا که فهمیدید خنک نگه داشتن ایجوس چقدر مهم است، شاید بگویید بهترین محل نگهداری آن یخچال است؛ هرچند در مورد اینکه یخچال محل خوبی برای نگهداری ایجوس هست یا نه، نظرات متفاوت است. شاید ایجوس در یخچال خنک تر باشد ولی هر بار که در آن را باز می کنید روشن می شود!

به علاوه اگر بچه دارید، نگهداری ایجوس در یخچال کار عاقلانه ای نیست چون هیچ شیشه ای نمی تواند تا مدت زیادی جلوی یک بچۀ کنجکاو مقاومت کند! بالاخره دیر یا زود درش باز می شود! در این صورت یک کابینت بلند قطعاً بهترین مکان نگهداری ایجوس است.

بطری های پلاستیکی خیلی برای ذخیره سازی ایجوس مناسب نیستند. یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از ذخیرۀ ایجوس برای روز مبادا بدانید این است که بطری های پلاستیکی که خیلی از تولیدکننده ها استفاده می کنند، برای نگهداری طولانی مدت مناسب نیستند.

ظروف پلاستیکی واقعاً نفودناپذیر نیستند؛ هوا به داخل بطری نفوذ می کند و در تماس با ایجوس قرار می گیرد. بعلاوه طعم ایجوس در بطری های پلاستیکی خیلی زودتر از شیشه ای ها عوض می شود.

بیشتر تولیدکننده ها به شما اجازه نمی دهند بطری مورد نظرتان را انتخاب کنید پس بهترین کار این است که تا موقع استفاده پلمپ بطری را باز نکنید.

دلیل دیگر برتری بطری های شیشه ای این است که شیشه علاوه بر نفوذپذیری کمتر، خنثی است.

در طول ذخیره سازی این احتمال وجود دارد که مولکول های بطری پلاستیکی با مولکول های ایجوس واکنش بدهند و طعم ایجوس تغییر کند. این اتفاق در بطری های شیشه ای نمی افتد.

آخرین مزیت نگهداری طولانی مدت ایجوس در بطری شیشه ای این است که خیلی از تولیدکنندگان از شیشه های مات رنگی استفاده می کنند؛ در نتیجه ایجوس نور نمی خورد و بیشتر عمر می کند.

البته اکثر تولیدکننده ها امروزه از بطری های پلاستیکی استفاده می کنند چون این همان چیزی است که مصرف کننده ها می خواهند!

وقتی روزی چند بار یک مخزن گنده را خالی می کنید، پر کردن آن با یک قطره چکان خیلی سخت است؛ برای همین هم بیشتر ویپرها دنبال بطری های فشاری ای لیکوئیدند.

با این حال، اینکه امروزه بیشتر شرکت های ای لیکوئید از بطری های پلاستیکی استفاده می کنند، باعث شده ذخیره سازی مناسب آن مهم تر از همیشه باشد.

ای لیکوئید را تا چه مدت می توان ذخیره کرد؟

بطری ای لیکوئید تقریباً یک سال عمر می کند. بیشتر بطری ها یک تاریخ انقضا دارند که کار را راحت می کند. اگر می خواهید ایجوسی را ذخیره کنید که تاریخ انقضا ندارد، بهتر است روی آن یک برچسب بزنید و تاریخ خریدش را بنویسید.

اگر شما بطری ایجوس را با درب بسته به مدت یک سال دور از نور و گرما نگهدارید، مصرف آن هیچ مشکلی پیش نمی آورد؛ البته شاید طعمش کمی تغییر کند.

موقع نگهداری ایجوس چه اتفاقی می افتد؟

وقتی شما یک بطری ایجوس ذخیره می کنید، جا می افتد؛ ویپرها به این فرآیند می گوید استیپ!

بعضی مواقع با گذشت زمان ایجوس تلخ تر می شود.

شاید از تلخی جدید ناشی از کهنگی خوشتان بیاید. البته گاهی هم درصد نیکوتین ایجوس کم شده و طعم ملایم تری پیدا می کند.

طعم های پایۀ الکل می پرند؛ اگر شما به طعم الکل حساس باشید و بفهمید که با پریدن الکل طعم سایر اجزای ایجوس برجسته تر می شود، شاید خوشتان بیاید.

مثلاً خیلی از ای لیکوئیدهای کاستارد طعم تخم مرغی با بیس الکل دارند.

بعضی ها که فکر می کنند عطر الکل خیلی غالب است، پس ای لیکوئید را نگه می دارند تا جا بیفتد و طعم بهتری پیدا کند.

پیوندهای مولکولی داخل ای لیکوئید برقرار می شوند. پیوند می تواند باعث شود چند طعم متمایز با هم ترکیب شده و یک دست تر شوند.

ای لیکوئیدی که از طعم های جداگانۀ وانیل، خامه، توت فرنگی، کیک و خامه کره ای تشکیل شده وقتی از انبار خارج می شود، مزۀ کیک توت فرنگی می دهد!

بنابراین گاهی نگهداری طولانی باعث بهبود طعم ای لیکوئید می شود.

هرچند در بیشتر موارد، طعمش هیچ وقت از روز اولی که خریدید بهتر نیست.

اگر ای لیکوئید را برای مدت زیادی نگه دارید، طعم بی مزه و کسل کننده ای می دهد؛ همین دلیل نباید آن را در معرض هوا، نور و گرما قرار دهید.

هرچه تماس این سه عامل با ای لیکوئیدتان کم تر باشد، طعم ایده آلش بهتر حفظ می شود. برای کاهش سرعت فاسد شدن و تجربۀ بهترین طعم ، بطری را تا زمان مصرف باز نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد