دستگاه پاد چقدر عمر می کند؟

سیستم های پاد دو ویژگی اصلی دارند: قیمت ارزان، کاربرد آسان!

برخلاف جوس ویپ های سیگاری شکل قدیمی، این سیستم ها عمر خوبی دارند و آنقدر بخار تولید می کنند که مصرف کننده راضی باشد.

سیستم های پاد برای تازه کارها حرف ندارند و اینقدر خوب کار می کنند که حتی خیلی از ویپرهای باتجربه مادهای ساب اهم خود را برای همیشه کنار گذاشتند و آن را با دستگاه های پاد تعویض کردند.

اگر از ایرادات سیستم پاد خسته شدید باید این واقعیت را قبول کنید که پاد مثل هر دستگاه دیگری عمر محدودی دارد و باید چند وقت یک بار آن را عوض کنید

. پادها اینقدرها هم که می گویند ساده نیستند؛ یک پاد باید مطابق با تلرانس های خیلی دقیق ساخته شود در غیراین صورت به درد دستگاهتان نمی خورد. هر پاد کویل اتومایزر، دودکش، فتیله و دهانی خودش را دارد. حتی بعضی از آنها به سیستم تنظیم جریان هوا هم مجهزند.

ویپ پادها ارزان نیستند چون در ساخت آنها از مواد مختلفی استفاده می شود.

مثلاً در ساخت یک پاد از پلاستیک های مختلفی استفاده می شود: PET برای بیرون و Delrin برای قسمت دهانی؛ به علاوه از فلزات مختلفی هم ساخته می شود: برای کویل از کانتال و برای دودکش از استیل ضدزنگ استفاده می کنند؛ جنس فتیله هم معمولاً سیلیس یا پنبه است.

با توجه به مواد اولیه مختلف کاربردی، تعجبی ندارد که پادها هم مثل تعویض کویل مخازن ساب اهم خیلی ارزان نباشند.

آیا به نقطه ای رسیدید که وقتش است چند پاد جایگزین بگیرید؟ اگر اینطور است باید موثرترین و به صرفه ترین روش را یاد بگیرید! برای اینکه بدانید یک پاد ویپ چقدر عمر می کند، ادامۀ مقاله را بخوانید.

یک پاد چقدر عمر می کند؟

هرچند پادها از کویل های یدکی مخازن ویپ گرانترند، اما از طرف دیگر عمر طولانی تری دارند. در بدترین شرایط، یک کویل ساب اهم می تواند کم تر از یک روز دوام بیاورد اما شما می توانید با یک پاد معمولی یک هفته یا بیشتر حال کنید.

در واقع باقیماندۀ ای لیکوئید قاتل اصلی کویل هاست.

پاد ویپ ها به طور معمول در مقایسه با کویل های ساب اهم ابرهای کوچکتری تولید می کنند و این یعنی از لیکوئید کمتری استفاده می کنند. بنابراین، بقایای کم تری به جا می گذارند و نسبت به رفقای پرمصرفشان بیشتر عمر می کنند.

اگر سرعت ویپینگ تان متوسط است، می توانید انتظار داشته باشید که پاد ویپتان تقریباً یک هفته دوام بیاورد. پس، بیایید فرض کنیم شما معمولاً هر دو هفته یک بار ای لیکوئید می خرید. در این صورت، باید مطمئن شوید که همیشه دو پاد یدکی دارید. بهتر است یک پاد اضافی داشته باشید تا اگر به هر دلیل یکی از کار افتاد، معطل نمانید.

چرا بعضی از پادهای ویپ زود می سوزند؟

نمی توان دقیق گفت که پادها چقدر عمر می کنند چون متغیرهای زیادی روی طول عمر یک پاد تاثیر می گذارند. به طور معمول پاد ویپ حدود یک هفته دوام می آورد ولی شاید یک پاد قبل از اینکه طعمش عوض شود تا چند هفته هم عمر کند.

چرا پاد ویپ ها معمولاً زود می سوزند؟

سوکرالوز مهمترین دلیل ایجاد بقایا روی پاد است؛ باور نمی کنید؟ الان می گویم وقتی سوکرالوز گرم می شود چه اتفاقی می افتد! اگر موقع ویپ یک لایۀ قندی روی دهان و لبهایتان حس می کنید، به خاطر مقدار زیاد سوکرالوز موجود در ای لیکوئیدتان است.

هرچه ای لیکوئید شیرین تر باشد، پاد ویپ شما زودتر می سوزد!

متاسفانه جنس تقلبی بیشتر سیستم های پاد معروف در بازار پیدا می شود.

اگر مدام با مشکلاتی مثل نشتی ، سوختن سریع یا صدا دادن پاد سرو کار دارید، باید ببینید آیا آن را از فروشنده معتبر خریدید یا نه!

اگر از سیستم پاد قدیمی تر استفاده می کنید شاید وقتش رسیده که کمی خرج کنید. فناوری ویپ طی چند سال گذشته پیشرفت های زیادی داشته و دستگاه های پاد امروزی خیلی قابل اعتمادتر از قدیمی ها هستند.

تولیدکننده ها برای حل مشکل نشت و طول عمر پایین خیلی تلاش کردند.

سیستم های پاد تقریباً همیشه با ای لیکوئید نیکوتین سالت خوب کار کردند و نسبت VG/PG ای لیکوئید نقش مهمی در این زمینه دارد.

ای لیکوئیدهای کم نیکوتینی که در بطری های بزرگ عرضه می شوند از جوس ویپ های نیکوتین سالت غلیظ ترند چون برای کار در مخازن ساب اهم طراحی شدند.

ای لیکوئید غلیظ به طور مؤثر روی فتیلۀ یک پاد کوچک جریان پیدا نمی کند و جریان ای لیکوئید ناکافی باعث می شود که پاد سریع بسوزد.

چطور می توانید طول عمر سیستم پادتان را افزایش دهید؟

حالا شما بهتر می فهمید چرا پادها خیلی زود می سوزند. چه کاری از دستتان بر می آید؟ با تغییرات ساده می توانید طول عمر دستگاهتان را بالا ببرید.

از ای لیکوئید غیرشیرین استفاده کنید یا حداقل ایجوسی بکشید که خیلی شیرین نیست. هرچه سوکرالوز کمتر باشد، پادتان بیشتر عمر می کند.

خیلی از طعم های ای لیکوئید حتی بدون افزودن سوکرالوز شیرین هستند و اصلاً شاید اگر طعم شیرینی واقعی با شیرین کننده های مصنوعی سنگین پوشیده نشود، حس و حال بهتری از ویپ آن داشته باشید.

برای بهترین تجربۀ ویپ با سیستم پاد از ای لیکوئید نیکوتین سالت استفاده کنید.

اگر نمی خواهید به خاطر قدرت نیکوتین خیلی بالا به سراغ جوس های نیکوتین سالت بروید، دنبال ای لیکوئیدی بگردید که نسبت VG/PG آن 50/50 باشد.

ای لکوئیدهایی که بیشتر از 50% VG دارند خیلی غلیظ هستند و در سیستم های پاد کوچک خوب کار نمی کنند.

وقتی پاد جدید را برای اولین بار پر کردید، بلافاصله ویپ کشیدن را شروع نکنید. فتیله برای جذب ای لیکوئید وقت می خواهد پس چند دقیقه صبر کنید.

اگر به کویل اتومایزر پاد زمان کافی ندهید تا کاملاً خیس شود، فتیله موقع ویپ می سوزد و پنبۀ سوخته کویل اتومایزر را برای همیشه خراب می کند.

زنجیری ویپ نکشید! یادتان باشد موقع استفاده از دستگاه شما ای لیکوئیدی را می کشید که با کویل اتومایزر در تماس است.

بعد از هر پک، کویل خشک می شود . اگر بعداز هر پکی که می زنید به کویل زمان ندهید تا دوباره خیس شود، فتیله را می سوزانید.

بعضی از سیستم های ویپ پاد، تنظیمات وات قابل تنظیم دارند.

اگر دستگاه شما هم اینطوری است، باید یادتان باشد که هرچه وات را بالا ببرید، کویل در دمای بالاتری کار می کند و به احتمال زیاد فتیله می سوزد. اگر دوست دارید پادتان عمر طولانی داشته باشد، باید در تنظیمات وات پایین از دستگاه استفاده کنید.

آیا می توان پاد را تمیز کرد؟

در خیلی از دستگاه ها می توان پاد را تمیز کرد ولی در بعضی موارد کار نسبتاً سختی است.

برای تمیزکردن پاد ویپ باید کویل اتومایزر پاد را با آب اشباع کنید! بعد، قبل از اینکه بتوانید از پاد استفاده کنید، باید آب آن خارج شود.

در پادهای با سوراخ های کوچک این کار خیلی سخت است.

اگر تا حالا هیچ نوع پاد ویپی را تمیز نکردید، باید اول با یک پاد سوخته تمرین کنید؛ به این ترتیب در صورتیکه آب خارج نشد و مجبور شدید ویپ را دور بیاندازید، دلتان نمی سوزد!

برای تمیزکردن پاد، آن را باز کرده و در یک کاسه آب گرم بگذارید.

بگذارید چند ساعت باشد و مدام آن را زیر و رو کنید تا آب به همۀ قسمت ها نفوذ کند. اگر رنگ آب عوض شد، ظرف را خالی کرده و دوباره آب کنید. شما می خواهید آب به داخل پاد برود تا هرچیزی که باقی مانده و روی کویل اتومایزر را پوشانده پاک شود.

البته می توانید پاد را با الکل هم تمیز کنید!!! الکل یک حلال بسیار قوی است که ذرات باقیماندۀ روی کویل را پاک می کند اما اگر می خواهید از الکل استفاده کنید، باید شستشو را به دقت انجام دهید چون نباید هیچ الکلی باقی بماند.

بعد از خیساندن با الکل، پاد را برای بار دوم در آب خیس کنید. بعد از تمیزکردن پاد، باید صبر کنید تا کاملاً خشک شود. برای اینکار باید آن را حداقل 24 ساعت در هوای خشک قرار دهید یا جلوی پنکه بگذارید.

بهتر است موقع تمیز کردن پاد ویپ، خود دستگاه را هم تمیز کنید.

از یک دستمال پنبه ای استفاده کنید تا تمام ذرات ای لیکوئید باقیمانده را جذب کند. اگر فکر می کنید ممکن است ای لیکوئید وارد دستگاه شده باشد، یک طرف آن را با دستمال کاغذی بگیرید و از طرف دیگر محکم فوت کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد