ویپ ساب اهم چیست؟

وقتی در مورد ویپ و چیزهایی مثل ماد ویپ سرچ می کنید، احتمالاً خیلی با اصطلاح ساب اهم مواجه می شوید؛

چون ساب اهم خیلی وقت است که جزو اصطلاحات بومی ویپینگ بوده و خیلی از فروشگاه ها فکر می کنند همه می دانند ویپ ساب اهم چیست و به خودشان زحمت تعریف این اصطلاح را نمی دهند. ما در این مقاله قصد داریم هرچیزی را که لازم است در مورد مفهوم ساب اهم بدانید، به شما توضیح بدهیم.

اگر از یک ویپ قلمی یا ماد استفاده می کنید که مخزن شیشه ای و کویل قابل تعویض دارد، به احتمال زیاد همین الان هم با شرایط ویپ ساب اهم آشنایید. این روزها ساب اهم اینقدر رایج است که دیگر نیازی به توضیح ندارد و تقریباً همه از آن استفاده می کنند. بیایید برویم سر اصل مطلب: ویپ ساب اهم چیست؟

شاید ویپ مثل یک دستگاه الکترونیکی کوچک بنظر برسد ولی به این سادگی ها هم نیست. برای تبخیر ای لیکوئید، کویل اتومایزر دستگاه شما باید گرمای زیادی تولید کند و برای اینکه این اتفاق بیفتد، کویل انرژی زیادی از باتری می گیرد.

یک کویل دقیقاً چقدر جریان الکتریکی لازم دارد؟

این به مقاومت کویل اتومایزر بستگی دارد!

با توجه به مقاومت کویل و توان عملیاتی دستگاه می توانیم از قانون اهم کمک بگیریم و جریان حاصله از باتری را حساب کنیم.

مقاومت همان چیزی است که عبور جریان الکتریکی را محدود می کند.

هرچه مقاومت کم تر باشد، جریان بیشتر است یعنی یک ولتاژ معین آمپراژ بالاتری را از دستگاه می کشد. ما مقاومت را برحسب اهم اندازه گیری می کنیم.

در ویپ ساب اهم از دستگاهی استفاده می شود که مقاومت کویل آن زیر 1 اهم است!

ساب اهم این روزها اینقدر طرفدار دارد که اگر از یک دستگاه ویپ با مخزنی بزرگ استفاده می کنید می توانید مطمئن باشید که کویلتان ساب اهم است.

آیا ساب اهم ایمن است؟

بله ساب اهم ایمن است!

یک دستگاه ویپ مدرن مثل مادباکس تنظیم برق خودکار دارد و موقعیت های خطرناکی مثل جریان بیش از حد زیاد یا اتصال کوتاه را بررسی می کند. همۀ باتری های مدرن دارای گواهینامۀ ایمنی تحمل بار تولید شده هستند.

اگر می خواهید با خیال راحت ویپ بکشید، کافیست از یک ماد مدرن تنظیم شده که برای ویپینگ طراحی شده، استفاده کنید.

اگر دستگاه شما باتری قابل تعویض دارد، باید با نکات مربوط به ایمنی باتری ویپ آشنا باشید.

فقط از باتری های مخصوص ویپ استفاده کنید.

مثلاً شما نمی توانید یک باتری 18650 را از لپ تاپ قدیمی تان بیرون بکشید و داخل ماد بگذارید.

دنبال باتری باشید که حداکثر میزان دشارژ مداوم را دارد. اگر دستگاهتان از دو باتری استفاده می کند، مطمئن شوید که باتری ها مثل هم و از یک کارخانه اند.

در صورتی که حوصله دردسرهای باتری را ندارید، مادی بخرید که باتری داخلی داشته باشد.

از ماد مکانیکی استفاده نکنید.

ماد مکانیکی برعکس ماد تنظیم شده، برای نظارت بر پارامترهای ایمنی زیرسیستم الکترونیکی ندارد.

حتی متخصصان ویپینگ هم اشتباهات مهمی را در مورد ایمنی مدهای مکانیکی مرتکب شدند پس بهتر است گول تجربه را نخورید و فکر استفاده از مادهای مکانیکی را از سرتان بیرون بیاورید.

برای ویپ ساب اهم چه تجهیزاتی لازم است؟

برای شروع با ویپ ساب اهم به 3 چیز نیاز دارید:

  1. یک مخزن با کویل ساب اهم. ویپ ساب اهم فقط با کویل با مقاومت زیر 1 اهم کار می کند.
  2. دستگاه ویپی که از مقاومت کویل شما پشتیبانی می کند. اگر دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید یا سری به سایت سازنده بزنید ، مشخصات رسمی دستگاه و حداقل مقاومت پشتیبانی شدۀ کویل را می بینید. این کم ترین مقاومتی است که دستگاهتان بدون نشان دادن پیغام خطا کار می کند. بیشتر دستگاه های مدرن از مقاومت کویل کم تر از 15/0-1/0 اهم پشتیبانی می کنند.
  3. یک باتری با میزان دشارژ مداوم مناسب؛ مثلاً فرض کنید یک کویل 15/0 اهمی با توان عملیاتی توصیه شدۀ 90 وات دارید. با قانون اهم مشخص می شود که کویل در این توان با جریان 49/24 آمپر کار می کند. باتری تان باید از این جریان پشتیبانی کند.

اگر تا حالا به مشخصات سخت افزاری دستگاه توجه نکرده باشید، شاید الان کمی گیج شوید.

لازم نیست بترسید.

همانطور که گفتیم، تقریباً همۀ اجزای سخت افزاری امروزی قابلیت ساب اهم دارند.

سازندگان محصولات ویپ این را می دانند، پس مادها و باتری هایشان را طوری طراحی می کنند که با بار مخازن سازگار باشند.

در بیشتر موارد، ویپ ساب اهم چیزی نیست که موقع خرید تجهیزات ویپ ذهنتان را مشغول کند؛ با خیال راحت بخرید چون همۀ قطعات دستگاه امتحانشان را پس دادند.

بهترین ای لیکوئید برای ویپ ساب اهم

ای لیکوئیدها دو نوع هستند: نیکوتین فری بیس و نیکوتین سالت.

ای لیکوئید نیکوتین فری بیس که معمولاً در بطری های بزرگ عرضه می شود، همان ایجوس است که همیشه می خواهید با دستگاه ساب اهم تان استفاده کنید چون مخازن ساب اهم ابرهای خیلی بزرگی تولید می کنند وقدرت ای لیکوئید نیکوتین سالت خیلی زیاد است.

در این مخازن از قدرت نیکوتین 3 و 6 میلی گرم در میلی لیتر استفاده می شود اما بعضی اوقات قدرت نیکوتین به 20 میلی گرم بر میلی لیتر یا بیشتر هم می رسد.

نکاتی که باید قبل از خرید ویپ ساب اهم بدانید

همانطور که گفتیم، اگر از یک مادباکس یا ویپ قلمی بزرگ دارای مخزن شیشه ای استفاده می کنید، احتمالاً همین الان هم در حال استفاده از تجهیزات ساب اهم هستید.

با این حال، بیایید فرض کنیم از یک دستگاه ویپ بزرگتر استفاده نمی کنید و مثلاً به جای آن با یک سیستم پاد کوچک کار می کنید. کوچک ترین دستگاه های ویپ در دمای پایین کار می کنند و کویل ساب اهم ندارند.

اگر دستگاه کوچک تان را با یک ماد ساب اهم عوض کنید، می توانید از طعم های متنوع و ابرهای بزرگتر لذت ببرید. به علاوه، با کاهش قدرت نیکوتین سالت ای لیکوئید، ابرهای خیلی بزرگ تری هم نصیب تان می شود.

البته مهم ترین نکته این است که سبک ویپینگ شما از دهان به ریه به الگوی مستقیم به ریه تغییر می کند. بیشتر سیگاری ها از دهان به ریه استنشاق می کنند و وقتی اولین ویپ شان را می خرند هم این سبک را ادامه می دهند.

این سبک برای یک آدم سیگاری طبیعی است و وقتی از ای لیکوئید نیکوتین بالاتر استفاده می کنید به اندازۀ سیگار برایتان لذت بخش است.

برای اینکه تجربۀ دهان به ریۀ خوبی داشته باشید، تنظیمات جریان هوای دستگاه باید دقیق باشد.

مخزن ویپ ساب اهم برای تولید ابرهای بزرگ، جریان هوای آزاد و باز دارد؛ در واقع ابرهای تولید شده با این مخزن اینقدر بزرگ هستند که شما نمی توانید تمام بخار را در دهانتان نگه دارید.

پس وقتی از یک مخزن ساب اهم استفاده می کنید، بخار را مستقیم به ریه هایتان می فرستید.

اگر تا بحال استنشاق مستقیم به ریه را امتحان نکرده اید، شاید برایتان عجیب باشد.

یک بار هم که شده این سبک را امتحان کنید چون بیشتر مردم با این روش ویپ می کشند.

استنشاق مستقیم به ریه تنها راه لذت بردن از ابرهای بزرگ است.

علاوه براین، کم کم می فهمید که استفاده از ای لیکوئید کم نیکوتین و استنشاق مستقیم به ریه در مقایسه با حالت دهان به ریه ، تجربۀ بی نظیری است.

به خاطر ابرهای خیلی بزرگ، شما ای لیکوئید کافی دریافت می کنید و حس خوبی خواهید داشت. خبری از ضربه به گلو نیست و طعم فلفلی نیکوتین، طعم های دیگر ای لیکوئید را محو نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد