تفاوت ویپ و پاد چیست – کدام یک بهتر است و چرا؟

مقدمه

تفاوت ویپ و پاد چیست ؟ کشیدن سیگار ضررها و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای سلامت هر فرد به همراه دارد و سالانه هزینه‌های زیادی صرف آگاه‌سازی مردم برای جلوگیری از اضافه شدن به جمعیت افراد سیگاری می‌شود. در همین راستا، اغلب ما افرادی را می‌شناسیم که از سیگار کشیدن خسته شده‌اند و به دنبال یک راه جایگزین می‌گردند که وابستگی خود را به سیگار کاهش دهند.

بسیاری از ما دستگاه‌هایی در دست برخی افراد دیده‌ایم که دود فراوانی دارند و از سیگار خوش‌بوتر هستند اما خود سیگار نیستند؛ اول از همه دستگاه ویپ با انواع طعم و مزه به بازار آمد این دستگاه با نیکوتین کمی که تولید می‌کرد زیاد به مزاق افراد سیگاری خوش نیامد، در اینجا بود که دستگاه پاد با قابلیت حمل آسان و ارائه نیکوتین مناسب افراد سیگاری اختراع شد. این دو گزینه که به افراد سیگاری در ترک بسیار کمک خواهند کرد.  غالباً افرادی در مواجه با این از خود دو سؤال می‌کنند تفاوت ویپ و پاد چیست و کدام بهتر است؟

تفاوت ویپ و پاد چیست

فارغ از اینکه تفاوت ویپ و پاد چیست، باید گفت که این دو گزینه جدی برای ترک سیگار هستند و به افراد وابسته در این راه بسیار کمک خواهند کرد. هر دور برخی جوانب مثبت و منفی دارند که در ادامه به معرفی هر کدام به صورت جداگانه، بررسی ساختار و نحوه عملکرد آن‌ها پرداخته‌ایم. پس از معرفی نیز به  آن‌ها را مقایسه کرده‌ایم تا ببنید کدامیک بنابر سلیقه و نیاز شما برای خرید بهتر است.

 ویپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا به بررسی دستگاه ویپ می‌پردازیم تا بعد به جواب این سوال برسیم که تفاوت ویپ و پاد چیست و کدام برای استفاده مناسب‌تر است. در ویپ با توجه به مکانیزمی وجود که دارد مایع به بخار تبدیل می‌شود. استنشاق این بخار برای افراد دقیقاً حسی مانند کشیدن سیگار را تداعی می‌کند و به همین دلیل به عنوان جایگزینی برای سیگار معرفی می‌شود. همه مدل‌های ویپ از یک سری اجزای اصلی و ثابت برخوردار هستند که چند نکونه از آن‌ها را برای شما نام می‌بریم. مخزن که به آن تانک نیز گفته ‌می‌شود، جویس‌ها، سیم، باطری، بخش گرما دهنده ویپ و دهانه.

نحوه عملکرد ویپ

مایع ویپ که به نام جویس معروف است از آب، گلیسیرین یا VG ، طعم دهنده‌های متفاوت و پلی پروپیلن گلیکول [VG] تشکیل شده است. این مایع در بازار به طعم‌های بسیار متنوعی به فروش می‌رسد؛ طعم‌های میوه‌های مختلف و حتی مایع‌هایی با طعم تنباکو و نزدیک به سیگار اصلی. همچنین دو نوع نیکوتین دار و بدون نیکوتین وجود دارند. مایع درون مخزن قرار می‌گیرد و به واسطه گرمایی که از باطری ایجاد می‌شود به بخار تبدیل شده برای استعمال آماده می‌شود.

تفاوت ویپ و پاد چیست

برای استفاده از آن بهتر است که توجه کنید میزان مایع کمتر از 30 درصد نشود و در این هنگام برای شارژ مجدد آن اقدام نمایید. بهتر است هنگامی که برای خرید ویپ اقدام می‌کنید نسبت به فروشگاه و اعتبار محصولات اطمینان حاصل کنید زیرا در مواردی جنس تقلبی به مشتری فروخته می‌شود که برای سلامت ضرر زیادی خواهد داشت.

دستگاه پاد چیست؟

پاد را اصطلاحا مینی ویپ هم می‌نامند زیرا شباهت‌های فراوانی این دو با هم دارند. به طور کلی اجزای تشکیل دهنده پاد دو قسمت است جایی که جویس روی آن قرار می‌گیرد و قسمت دوم که باطری دارد و بخش اول روی آن سوار می‌شود. اغلب با باز کردن این دستگاه پاد شروع به کار می‌کند اما برخی از مدل‌ها هم هستند که دکمه روشن و خاموش دارند و برای آغاز کار باید حتما از آن استفاده شود. برخی پادها از قبل پر شده‌اند و برخی دیگر را می‌توان خالی کرد و مجددا برای استفاده پر کرد.

این نوع سیگار الکتریکی برای کسانی که قصد دارند یک گزینه مناسب به جای سیگار پیدا کنند که ضررهای کمتری داشته باشد، گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

انواع پاد و تفاوت آن‌ها

همان‌گونه که اشاره شد برخی از قبل توسط شرکت سازنده پر شده‌اند که هنگام خرید می‌توان طعم مورد نظر را انتخاب کرد که دردسر پر و خالی کردن ندارند و به راحتی قابل استفاده هستند.  اما مدل‌های دیگری نیز هستند که قابلیت شارژ مجدد جویس را دارند و برای کسانی که دنبال طعم‌های مختلف هستند این مدل بهتر خواهد بود.

پاد برای چه کسانی بهتر است؟

اگر به دنبال ترک سیگار هستید و به دنبال محصولی که بیشترین شباهت را به آن داشته باشد؛ پاد مناسب خواهد بود. این محصول دارای طراحی زیبا و ساده است که می‌توان به آن مینی‌مالیستی گفت. در واقع کسانی که به اندازه سیگار الکتریکی اهمیت می‌دهند و به دنبال محصولی هستند که ظریف باشد، خرید پاد و استفاده از آن توصیه می‌شود.

تفاوت ویپ و پاد چیست

از مزایای آن می‌توان به طراحی خاص و خوش دست بودن اشاره نمود که برای بسیاری حائز اهمیت است. میزان مصرف جویس در پاد بسیار کم است. در برخی مدل‌ها طعم جویس را بنابر ذائقه می‌توان تغییر داد، این تعویض جویس به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌شود. برای نگهداری از آن‌ها دچار مشکل خاصی میخواهید شد و اصطلاحا بدقلق نیستند.

همچنین کسانی که با سیگار الکتریکی سروکار دارند می‌دانند که پادها از نوع دهان به ریه سود هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. در مقابل این مزایا البته باید ذکر کرد که پادها به دلیل ظریف و کوچک بودن طبیعی است که باطری کوچکتری هم داشته باشند و به همین خاطر است که از ظرفیت باطری چندانی برخوردار نیست و در ایجاد دود نیز کمی دچار محدودیت هستند.

 نحوه استفاده از پاد

برای درک اینکه تفاوت ویپ و پاد چیست باید نحوه متفاوت کار با آن‌ها را بدانید. برای آغاز کار پاد الزامی است که مطمئن شوید باطری پاد به طور کامل شارژ شده است و بعد با باز کردن یا زدن دکمه روشن یا برخی موارد فایر می‌توان از آن استفاده کرد. البته این در صورتی است که از پاد پر شده توسط شرکت استفاده می‌کنید. اگر از نوع دیگری تهیه کرده‌اید.  برای مدل‌های دیگر نیز نیاز است تا جویس با طعم دلخواه خود را بر روی آن قرار دهید و بعد شروع کنید.

نکته مهم و ضروری که هنگام استفاده از آن برای حفظ سلامت خود باید توجه کنید این است که حتماً که پاد از ایجوس پر شده باشد و یا نزدیک به زمان اتمام آن نباشد. اغلب پاد بین 7 تا 14 روز با شارژ جویس برای شما کار خواهد کرد. کوتاه یا بلند شدن این زمان به شخص شما و میزان مصرفتان به صورت مستقیم بستگی دارد.

جویس مناسب برای پاد هم بهتر است که دارای [PG] 50 درصد به بالا باشد، البته برخی به درصد بالاتری نیز نیاز دارند.

تفاوت ویپ و پاد چیست؟

حال که با ساختار و نحوه عملکرد این دو آشنا شدیم بهتر است به سراغ یافتن پاسخ این سوال باشیم که تفاوت ویپ و پاد چیست و کدامیک یک بهتر است؟

تفاوت در جویس

جویس مورد استفاده در ویپ از درصد بالاتری گلیسیرین گیاهی برخوردار هستند و به همین دلیل حجم دودی که تولید می‌کنند برای افراد سیگاری که به دنبال جایگزین مناسب هستند بدون شک جذاب‌تر خواهد بود.

تفاوت ویپ و پاد چیست

تفاوت در اندازه و خوش دست بودن

یکی از مواردی که اغلب در پاسخ به تفاوت ویپ و پاد چیست ذکر می‌کنند؛ اندازه آن‌هاست. برای کسانی که به دنبال دستگاه جمع و جورتری هستند؛ پاد بسیار شکیل‌تر خواهد بود و از نظر ظرافت همان طور که قبلاً هم اشاره شد به سیگار شباهت بیشتری دارد. این طراحی جمع و جور باعث شده که در دست گرفتن و استفاده از پاد به نسبت ویپ بسیار راحت‌تر باشد. طراحی مینیمالیستی این دستگاه بر جذابیت آن افزوده است و نمی‌توان منکر این نکته بسیار مهم شد.

تفاوت در سادگی استفاده

اگر به دنبال دستگاه ساده‌تری هستید که استفاده از آن قلق خاصی نداشته باشد و سریع‌تر بتوان آن را آماده کرد و مورد استفاده قرار داد؛ باید گفت که پاد ساختاری ساده‌تر دارد. ساختار پیچیده ویپ باعث می‌شود افراد زیادی به سمت استفاده از پاد سوق پیدا کنند.

تفاوت در کارایی و قدرت

افراد که به صورت سنگین سیگار مصرف می‌کرده‌اند و دنبال دستگاهی هستند که فارغ از اندازه یا نحوه استفاده، دارای قدرت و کارایی بیشتری باشد؛ ویپ را می‌پسندند. البته پاد به دلیل تحریک بیشتر گلو و سیستم دهان به ریه‌‌ای که دارد گرچه ظریف‌تر است اما برای افراد سیگار بیشتر از ویپ سیگار کشیدن را تداعی می‌کند.

تفاوت ویپ و پاد چیست

تفاوت در قیمت

نکته دیگری که در پاسخ به سوال تفاوت ویپ و پاد چیست؟ می‌توان گفت قیمت متفاوت این دو است. به طور کلی به دلیل نوع ساختار طبیعی است که پاد از قیمت کمتر و مقرون به صرفه‌تری برخوردار باشد. اما اگر قیمت مهم نیست و به دنبال تنظیمات بیشتر هستید تا هنگام استفاده آنچه مدنظرتان است را در تنظیمات انتخاب نمایید باید ویپ را به شما پیشنهاد دهیم.

سخن پایانی

آگاهی از ضررهای سیگار و عواقب جبران ناپذیری که بر روی سلامت دارد گام اول برای ترک آن خواهد بود. اما بسیاری از سخت بودن این کار سخن می‌گویند و به دنبال راه‌های جایگزین هستند تا حداقل این ضررها را به کمترین حد ممکن برسانند و به یکباره سیگار را کنار نگذاشته باشند.

در سالهای اخیر ویپ، پاد و سیگار الکتریکی بسیار معروف شده‌اند و بسیاری از افراد سیگاری برای ترک به سراغ این گزینه‌ها رفته‌اند. دو مورد اول طرفداران بیشتری دارند که به دلیل شباهت ساختار و عملکرد آن‌ها با سیگار است. بسیاری هم برای انتخاب دچار مشکل می‌شوند و از خود می‌پرسند تفاوت ویپ و پاد چیست؟ که به این مورد در خلال متن پاسخ دادیم.

نکته آخر اینکه با اشراف به این مسئله که تفاوت ویپ و پاد چیست؟ برای خرید هر کدام از این دو بنابر سلیقه و نیاز خود اقدام کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین خرید خود را از فروشگاه‌های معتبری مثل ویپ کوین ایران انجام دهید که محصولات استاندارد و اصل را به شما تحویل دهند. شاید باور نکنید اما استفاده از محصولات تقلبی گاهی حتی آسیب‌های بیشتری از سیگار را برای سلامتی شما در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه

گردونه شانس
برای مشاهده گردونه شانس باید وارد شوید

جوایز گردونه شانس:

  • پانصد امتیاز معادل 50 هزار تومان
  • سیصد امتیاز معادل 30 هزار تومان
  • کد تخفیف 15 درصد
  • کد تخفیف 10 درصد
  • کد تخفیف 5 درصد